رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

تهران رتبه اول صنعت در کشور را دارد / ۳۹ شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۴:۳۷:۱۶
کد خبر: ۸۷۳۴۷۲
تهران رتبه اول صنعت در کشور را دارد / ۳۹ شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد
نشست خبری بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران صبح امروز با حضور متولیان صنعت این استان در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، نشست خبری بزرگداشت روز صنعت و معدن  استان تهران با حضور مهندس صادقی رییس صنعت و معدن تجارت استان تهران، مهندس مرتضوی رییس خانه صنعت معدن استان، مهندس پرنیان مدیرعامل شرکت شرکهای صنعتی استان و مهندس صدری دبیر همایش هیجدهمین همایش روز  صنعت و معدن و تجارت استان تهران در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

 

bde0a2b9-2e8b-4731-8c05-15ccda52976c

در ا دامه یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری که به مناسب روز صنعت و معدن استان تهران برگزارشد، با اشاره به جایگاه تهران در صنعت کشور گفت، بررسی شاخص عملکرد رقابت صنعتی در کشور استان تهران در میان تمامی استانهای کشور جایگاه برتری دارد.

وی افزود، شاخص عملکرد رقابت صنعتی یکی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی توان رقابت و عملکرد  اقتصادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اندازه‌گیری توان حضور و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی خصوصا در حوزه کالاهای با ارزش افزوده و سطح فناوری برتر از جمله متغیرهایی است که می‌تواند نتیجه عملکرد و برنامه‌های صنعتی هر استان را نشان دهد.

صادقی با اشاره به مقاومت صنایع استان در مقابل تحریم ها،گفت، صنعتگران تهرانی با ایستادگی در برابر تحریم‌ها بدنبال رشد وتوسعه ی حداکثر ی کردن تولید هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور برای رفع مشکلات صنعتگران تصریح کرد: ،این ستاد به طور مرتب در هفته سه جلسه برگزار می کند که در این جلسات مشکلات واحد‌ها برطرف می‌شود.

در ادامه صابر پرنیان درادامه این نشست  گفت: ۳۹ شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۱۸ شهرک فعال است و امسال برای اولین بار شهرک تخصصی پوشاک در خاورمیانه در تهران گلنگ زنی می‌شود و‌پیش بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار نفر در اولین شهرک توزیع پوشاک مشغول بکار شوند، شهرک پوشاک به عنوان اولین شهرک صنعتی پاک تهران است.


وی بیان کرد: ۱۱شهرک صنعتی غیر دولتی و ۴۷ بافت صنعتی در تهران وجود دارد، در بافت‌ها ۲۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که قرار است این بافت‌های صنعتی برای اخرین بار تعیین تکلیف شود.


پرنیان ادامه داد: پیش بینی دست اندر کاران در سال گذشته این بود که انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال۹۸ دومینوی تعطیلی واحد‌ها صورت می‌گیرد که این امر صورت نگرفت و شاهد افزایش ظرفیت و درخواست سرمایه گذاری تولید کنندگان هستیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز