فرماندار شهرستان رباط کریم ؛

هفته ملی مهارت، بهترین زمان ترویج فرهنگ مهارت آموزی است

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۲:۳۴:۰۱
کد خبر: ۸۷۷۲۸۰
هفته ملی مهارت، بهترین زمان ترویج فرهنگ مهارت آموزی است
فرماندار شهرستان رباط کریم از برگزاری برنامه¬های متنوع در روز ملی کار آفرینی و آموزش¬های فنی و حرفه¬ای در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید مهدی ساداتی در بازدید از تنها مرکز فنی و حرفه ای روسل اکرم(ص) شهرستان رباط کریم درباره سال فعالیت و تعداد آموزشگاه ­های موجود در سطح شهرستان اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح مهارت آموزی برای حمایت از کار و تولیدات داخلی در سطح شهرستان بر پا شد.

وی ادامه داد: این طرح برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی، هدایت، ارتقای منزلت و تضمین جایگاه آموزشگاه­ های فنی و حرفه­ای به مدت یک هفته از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد به عنوان هفته مهارت نامگذاری شده و ششم مرداد نیز روز کارآفرینی و آموزش‎های فنی و حرفه‎ای است. آموزش ­های فنی و حرفه­ای از سال ۱۳۸۷ در سطح شهرستان آغاز به کار کرده و تاکنون یک مرکز آموزشی فنی و حرفه­ای که ۳۷ حرفه را تحت آموزش دارد، ۸ کارگاه و آموزشگاه فنی و حرفه­ای که شامل رشته­ های؛ قالب­سازی، تراشکاری، صنایع مکانیک، صنایع برق خودرو، جوشکاری در و پنجره، برق صنعتی، ابزار دقیق و کارگاه کشاورزی است مشغول ارائه خدمت به متقاضیان هستند و دو کارگاه دیگر که شامل پرورش زالو و قارچ گانو درما است نیز در سال جدید افتتاح خواهد شد که با این تفاسیر رشد ملموسی را می­توان در سطح شهرستان شاهد بود. در این راستا بر همه تولید کنندگان واجب است با حمایت از تولید داخلی در صدد تولید محصولات قابل رقابت با کالاهای خارجی باشند در جهت تقویت سازمان آموزشی، تربیت کارشناسان و تامین تجهیزات آموزشی و مراکز مهارت آموزی بیش از پیش گام­های موثر بردارند.

ساداتی با اشاره نامگذاری روزهای این هفته به عناوین مختلف اظهار داشت:  هر روز این هفته به یک عنوان از تعلقات کار آفرینی متصل است که برای  هدایت و فراگیر کردن هر چه بیشتر آموزش در سطوح مختلف قلمداد می­ شود. نخستین روز هفته مهارت به نام؛ روز مهارت­ افزایی در مدارس و دانشگاه­ ها عنوان شده است. یکم مرداد، در برگیرنده بحث خصوصی سازی و توسعه مشارکت­ها در مهارت آموزی یاد می­ شود. روز دوم  مرداد به نام مهارت، صلاحیت حرفه ­ای و ارتقای بهره­ وری است.

وی ادامه داد: از سوم مرداد، به عنوان روز آسیب دیدگان اجتماعی و بازتوانی مهارتی یاد می­ شود. چهارم، مختص به مهارت، روستائیان و عشایر و عدالت اجتماعی است. پنجم، روز مهارت، سربازان و اقتدار ملی نام نهاده شده و آخرین روز به نام روز ملی کارآفرینی و آموزش­ های فنی و حرفه­ای بیان می ­شود.

این مقام عالی دولت، در پایان  در خصوص برنامه­ ریزی­ های صورت گرفته گفت: برنامه­ های متنوعی به مناسبت تبیین این هفته به مردم در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد که از جمله می­توان به برگزاری نمایشگاه و دستاوردهای مهارت آموزی، و بازدید همگانی مسئولان و مردم از مراکز فنی و حرفه­ای اشاره کرد.

 

نظر شما