محسن هاشمی:

تنها حدود یک سوم از اختیارات قانونی را در شورای شهر داریم

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۴:۲۳:۳۱
کد خبر: ۸۷۹۰۴۰
تنها حدود یک سوم از اختیارات قانونی را در شورای شهر داریم
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی مشکلات شهری شمیرانات (منطقه یک تهران) گفت : تنها حدود یک سوم از اختیارات قانونی را در شورای شهر داریم..

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی مشکلات شهری شمیرانات (منطقه یک تهران) که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: وزارتخانه های متولی باوجود میلی که برای تحقق درآمد پایدار وجود دارد باید امکاناتی را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در تهران به دلیل وجود طرح تفصیلی شرایط بهتر و قانونمندتر است.

وی افزود: تنها حدود یک سوم از اختیارات قانونی را در شورای شهر داریم اما با این حال برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: تعارض ها زیاد است و مشکلات را گردن یکدیگر می‌اندازیم؛ بیشتر مسئولان کشور باید  راهکار پیدا کنند.

هاشمی خطاب به مسئولان شمیرانات گفت:‌مشکلات را طوری مطرح می‌کنید که انگار مسئولان اجرایی و دولتی مقابلتان نشسته‌اند در حالی که وظایف شورای اسلامی شهر تهران مشخص است؛ ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و ... در قانون آمده اما بودجه آنها باید در برنامه‌ریزی‌ها تصویب شود لذا مسئول متولی در آن جلسه تلاش کند.

این مقام مسئول با اشاره به گلایه های فرماندار شمیرانات از مسائل شهری پایتخت در شمال تهران بیان کرد:‌ اگر شرایط منطقه یک ما آنقدر بد باشد که مطرح می‌کنید پس وضعیت مناطق دیگر تهران گفتن ندارد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبارقصران با جمیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

 

 

نظر شما