رونمایی و توزیع فیش عوارض نوسازی املاک شهر پرند در آینده ای نزدیک

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۷:۴۱:۵۳
کد خبر: ۸۸۰۲۳۳
رونمایی و توزیع فیش عوارض نوسازی املاک شهر پرند در آینده ای نزدیک
مسئول واحد ممیزی و درآمد نوسازی شهرداری پرند از رونمایی فیش عوارض سالیانه نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند واحدهای مسکونی شهر پرند همزمان با سالروز تأسیس شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، میثم حیدری با اشاره به فعالیت های واحد ممیزی و نوسازی املاک در سال های پیش اظهار کرد: پس از اخذ مجوز ممیزی املاک از وزارت محترم کشور، ابتدا در سال ۹۶ و با عقد قراداد با پیمانکار مربوطه اقدام به برداشت اطلاعات املاک، اصناف و معابر در فازهای صفر، یک و دو به تعداد ۱۵۰۰۰ واحد و صرفا ً بر اساس آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه های قانون نوسازی و عمران شهری شد. 

وی با تأکید بر اینکه با انجام این پروژۀ عظیم گامی بزرگ در راستای بروزرسانی اطلاعات املاک و در جهت تخصیص سرانه های شهری بر می داریم، تصریح کرد: در اجرای این طرح و برای تمامی املاک موجود در فازهای مذکور تشکیل پرونده فیزیکی و الکترونیکی با تخصیص کد نوسازی به هر واحد صورت گرفت. همچنین در اقدامی کم نظیر عوارض سالیانه برای مدت ۷ سال و از سال ۱۳۹۲ محاسبه و تماماً بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی اداره دارایی و بخشنامه های هیئت محترم دولت در همان سال مربوطه اعمال گردید که مالکین محترم می توانند در صورت پرداخت هر گونه عوارض در سالهای اخیر در قالب سطح شهر و یا نوسازی در شهردار ، با ارائه مستندات قانونی جهت اصلاح و دریافت فیش به روز به واحد نوسازی مراجعه نمایند. 

 حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود برخی مشکلات از قبیل عدم افتتاح حساب بانکی مستقل، ضعف در سیستم نرم افزاری و همچنین ایجاد کد پرداخت الکترونیکی، به حمدالله توانستیم با تلاش های مجدانه و با ورود شهردار محترم جناب آقای مهندس آگشته موانع موجود را رفع و از این پروژه درآمدزا رونمایی کنیم.

مسئول واحد ممیزی و درآمد نوسازی شهرداری پرند گفت: نکته قابل تأمل اینکه برای اولین بار در شهرداری پرند و در راستای تکریم ارباب رجوع ترتیبی اتخاد گردید تا شهروندان بتوانند علاوه بر مراجعه حضوری به بانک عامل از طریق دستگاه های خودپرداز، درگاه های اینترنتی و همراه بانک ها نیز اقدام به پرداخت عوارض سالیانه ملک خود نمایند و در صورت پرداخت بموقع از ۱۰% جایزه خوش حسابی سالیانه بهره مند شوند.

وی در پایان اظهار داشت: درآمد نوسازی از اصلی ترین منابع درآمدهای پایدار در شهرداری های کل کشور محسوب می شود که مطابق قانون، درآمد حاصل از آن صرف احداث و توسعه معابر شهری، کمک به ایجاد و احداث مدارس و پارک ها، آسفالت معابر و تأمین سایر تأسیسات مورد نیاز عمومی شهر می گردد که طبق برآوردهای انجام شده در صورت مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع عوارض، درآمدی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال جذب خواهد شد که می توان پروژه های عمرانی مهمی را به بهره برداری رساند. امید است با مشارکت و همکاری هرچه بیشتر شهروندان عزیز، شاهد تحولات بی نظیری در عمران و آبادانی شهر پرند باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز