فرمانداری ها برای برگزاری باشکوه انتخابات با ستاد انتخابات استان تهران هماهنگ باشند

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۱:۴۹:۲۶
کد خبر: ۸۸۱۰۲۶
فرمانداری ها برای برگزاری باشکوه انتخابات با ستاد انتخابات استان تهران هماهنگ باشند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به ضرورت برگزاری جلساتت مرتبط با انتخابات در فرمانداری ها بر ضرورت هماهنگی فرمانداری ها با ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ شکرالله حسن بیگی در جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به لزوم تشکیل جلسات مربوط به انتخابات در فرمانداری ها اظهار داشت: دبیرخانه ستاد انتخابات در فرمانداری ها باید صورتجلسه جلسات را ارائه دهند در این راستا روز گذشته در سفر به شهریار و اسلامشهر روند این موضوع بررسی شد که جلسات مرتبط برگزار و کمیته بندی ها انجام شده بود.

وی بیان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات هماهنگی در شهرستان ها باید به وجود بیاید تا بتوانیم یک تجربه موفق انتخاباتی دیگر را سپری کنیم.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: امکاناتی که برای برگزاری انتخابات شورایاری ها به شهرداری داده شده بود باید پیگیری شود تا سالم تحویل گرفته شود.
حسن بیگی با اشاره به قانون انتخابات گفت: فصل دوم قانون انتخابات در مورد کیفیت انتخابات است که طبق ماده ۷ انتخابات باید به صورت مستقیم، عمومی و رای مخفی باشد، همچنین در انتخابات مجلس فرد منتخب در مرحله اول با ۲۰ درصد آرا و در مرحله دوم و میان دوره ای با کسب اکثریت نسبی تعیین می شود.
 
وی سپس عنوان کرد: در صورتی که آرا مساوی باشد ملاک انتخاب آنها قرعه است که نماینده فرد منتخب یا خودش می‌توانند در جلسه‌ای که در مرکز حوزه انتخابیه برای قرعه کشی تشکیل می شود حضور داشته باشند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تبصره ۲ ماده ۷ افزود: چنانچه انتخابات در یک یا چند حوزه انتخابیه متوقف یا باطل شود و یا اعتبارنامه منتخبین مورد تایید مجلس واقع نشود وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات مجدد را ظرف ۷ هفت ماه از زمان تعیین آخرین وضعیت حوزه های انتخابیه مورد نظر برگزار کنند.
 
حسن‌بیگی سپس عنوان کرد: در تبصره ۳ چنانچه به علت فوت، استعفا یا هر علت دیگری یک یا چند حوزه انتخابیه نماینده خود را از دست دهند ظرف مدت ۷ ماه از تاریخ اعلام آن توسط مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان باید انتخابات را در حوزه انتخابیه برگزار کنند.
 
وی با اشاره به موضوع تبصره ۴ ادامه داد: پس از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، وزارت کشور مکلف است اعتبار نامه کلیه منتخبین را صادر و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند، پذیرش انصراف هر یک از منتخبین پس از تایید صحت انتخابات و قبل از تصویب اعتبارنامه می‌بایست به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: طبق تبصره ۵ منتخبین حوزه های انتخابیه که اعتبارنامه آنها به علت عدم صلاحیت شخص در مجلس شورای اسلامی رد می شود، نمی توانند در انتخابات همان دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز