همزمان با شب عید غدیر خم:

جشن عید غدیر خم در مصلی نماز جمعه شهرستان قدس برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۸:۵۳:۱۲
کد خبر: ۸۸۷۰۲۸
جشن عید غدیر خم در مصلی نماز جمعه شهرستان قدس برگزار شد
حجت الاسلام جو کار جشن عید غدیر خم ، با اشاره بر نقش و جایگاه سادات در جامعه گفت: بر اساس روایات اسلامی سادات دارای جایگاهی هستند که باید حرمت آنها را نگاه داشت؛ هر چه مقام و منزلت انسان بالاتر رود مسئولیت انسان بیشتر می‌شود.و سادات باید قدر و جایگاه و منزلت خود را بدانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام جوکار ضمن گرامیداشت عید غدیرخم اظهار کرد: سادات دارای عظمت بالایی هستند چون منتسب به جد بزرگوارشان پیامبر اعظم اسلام هستند.

وی افزود، در میان مسلمانان خصوصا شیعیان، سادات از حرمت و احترام ویژه ای برخوردارند، .واژه «سید» در لغت به معنای سرور، مهتر، بزرگ،آقا، پیامبر اسلام (ص) و آن که از اولاد حضرت رسول باشد ( به واسطه حضرت فاطمه)است.

حجت الاسلام جو کار با اشاره بر نقش و جایگاه سادات در جامعه گفت:  بر اساس روایات اسلامی سادات دارای جایگاهی هستند که باید حرمت آنها را نگاه داشت؛ هر چه مقام و منزلت انسان بالاتر رود مسئولیت انسان بیشتر می‌شود. و در همین خصوص سادات باید قدر و جایگاه و منزلت خود را بدانند.

وی اظهار کرد، عید غدیر، یک عید اصیل و بزرگ اسلامی است و مسلمانان شیعه روز هجدهم ذی الحجه را به مناسبت معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین حضرت محمد (ص) این روز بزرگ را جشن می گیرند.

حجت الاسلام «جوکار» امام جمعه قدس در پایان گفت، حال حال و هوای حاکم بر جشن عید غدیر خم همچون سایر عیدهای مذهبی در ایران است و شادی آمیخته با آرامش روحانی از ویژگی های اساسی آن است. شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بنا به سنت دیرینه در این روز بزرگ به نیت احترام به ائمه، به دیدن سادات می روند و تکریم ایشان، این روز بزرگ را تبریک می گویند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز