بررسی راهکارهای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در استان تهران

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۹:۲۵:۴۲
کد خبر: ۸۹۲۹۹۲
بررسی راهکارهای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در استان تهران
نشست هم اندیشی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان تهران با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی و دولتی صبح امروز در معاونت حفاظت و امور اراضی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این نشست سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور، حفاظت از منابع طبیعی بویژه جنگل‌ها و مراتع را از اولویت‌های مهم و اصلی سازمان جنگل‌ها برشمرد و خواستار تقویت بیش از پیش تجهیزات و امکانات در این حوزه شد.

سرهنگ عباس‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷ نفر نیروی حفاظتی از منابع طبیعی تهران محافظت می‌کنند وجود این تعداد نیرو را بسیار ناکافی خواند و در ادامه خواستار افزایش نیروهای حفاظتی در این بخش شد.

 ارزش یک وجب زمین در تهران چندین برابر ارزش زمین در استان‌های دیگر است

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران در نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی گفت: ارزش یک وجب زمین در تهران برابر است با ارزش چندین برابر زمین در شهرستان‌ها و اگر منابع‌طبیعی برای حفاظت ذره‌ای از آن کوتاهی کند قطعاً باید در اجرای وظیفه اصلی خود شک نماید.

احمد طاهری نیروهای حفاظتی منابع طبیعی استان تهران را ۹۷ نفر نام برد و خاطر نشان ساخت برای حفاظت بهینه این نیروها باید به ۹۷۰ نفر افزایش پیدا کند.

به گفته این مسئول منابع طبیعی تعدادی از این نیروهای حفاظتی بصورت حجمی و قراردادی مشغول کار هستند که ۶ ماه است حقوق هم نگرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود برای حفاظت هر هکتار از منابع‌طبیعی استان تهران نیازمند یک نفر قرقبان هستیم.

طاهری با بیان اینکه عمده تخریب و تصرفات در اراضی ملی استان تهران سنواتی و به سال‌های گذشته بر می‌گردد افزود: زمین‌خواری‌هایی که اکنون در فضای مجازی و رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود هیچ کدام از آن مربوط به الان نیست و منابع‌طبیعی تمام هم و غم خود را معطوف به مقابله با پدیده زمین‌خواری کرده است. 

وی گفت: متاسفانه امروز دیدگاه خوبی نسبت به منابع طبیعی در سطح جامعه وجود ندارد و شاید همه فکر کنند که صفر تا صد کار دست ماست اما این در حالی است که متغیرهای زیادی در منابع طبیعی وجود دارد.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران همچنین گفت: منابع‌طبیعی تعطیل‌پذیر نیست و کارکنان منابع‌طبیعی دایم در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: روز جمعه بخشی از اراضی لواسانات دچار حریق شده است و من با حضور در منطقه دیدم که کلیه نیروهای منابع طبیعی ساعت ۶ بعداظهر روز جمعه با تجهیزات مشغول خاموش کردن آتش هستند، آیا این جزء ایثار و گذشت در صیانت از حریم انفال و منابع‌طبیعی است؟!

احمد طاهری شهرستان‌های دماوند، تهران و بویژه شمیرانات را مهمترین مناطقی برشمرد که بیشترین پرونده‌ها و دست‌اندازی‌ها در گذشته در آن انجام شده است و از روسای ادارات خواست تمام وظایف خود را در وهله نخست متوجه بخش حفاظت از اراضی منابع طبیعی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه اجرای طرح کاداستر را در پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در تهران بسیار اساسی دانست و تصریح کرد: اگر کاداستر اتمام پذیرد بسیاری از مشکلات حقوقی مردم با منابع طبیعی در تهران پایان می‌یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز