صعود تیم شهرداری کهریزک به قله اژدهاک ارمنستان

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۰:۳۰:۰۸
کد خبر: ۹۰۰۰۳۳
صعود تیم  شهرداری کهریزک به قله اژدهاک ارمنستان
تیم منتخب شهرداری کهریزک و شهرداری آبسرد به طور مشترک، کوه آراگاتس و اژدهاک که در فهرست بلندترین قله های کشور ارمنستان قرار دارد را فتح کردند

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ تیم منتخب شهرداری کهریزک و شهرداری آبسرد به طور مشترک، کوه آراگاتس و اژدهاک که در فهرست   بلندترین قله های این کشور قرار دارد را فتح کردند.

سعید رافضی؛ مسئول واحد سلامت و ورزش های همگانی شهرداری کهریزک با تشریح این خبر گفت: کوه آرگاتس مرتفع ترین و کوه اژدهاک سومین قله بلند ارمنستان محسوب می شود که آقایان شهنام جباری و رحمت اله آسترکی به عنوان نمایندگان تیم منتخب کوهنوردی شهرداری کهریزک موفق به صعود کوه اژدهاک شده اند.

سعید رافضی  افزود : تیم دونفره منتخب شهرداری کهریزک ابتدا موفق به صعود به قله کوه آراگاتس با ارتفاع آن 4095 متر نیز شده که این قله معروف از بلندترین قله کشور ارمنستان محسوب می شود ، در استان آراگاتسوتن این کشور واقع شده است.

وی بر اساس گزارش سفر این تیم دونفره کوهنوردی اظهار داشت:  صعودبه قلل ارمنستان 3 روز به طول انجامیده  و کوهنوردان پس از گذر از جاده خاکی و صعب العبور به مسافت 20 کیلومتر در ابتدای مسیر قله اژدهاک مستقر و با طی مسافت 12 کیلومتر کوهپیمایی موفق به فتح قله 3597 متری اژدهاک شده اند .

گفتنی است  قله اژدهاک شباهت زیادی با قله سبلان در ایران دارد و بر دهانه آتشفشانی آن دریاچه نسبتا بزرگی قرار دارد که در مسیر قله سنگ نگاره های بیشماری با تصاویر بز ، گوزن ، گرگ یا سگ و انسان دیده می شود .

رافضی در پایان با معرفی این قله معروف گفت: قله اژدهاک بر گرفته از داستان ضحاک (مار دوش) و پیروزی فریدون و کاوه آهنگر در شاهنامه و اساطیر ایرانی است که در تاریخ کشور ارمنستان نیز  تکرار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز