شهردار منطقه ۲۰:

داشتن انگیزه و هدف گذاری در مبحث مدیریت ضروری است

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۲۳:۲۲:۱۷
کد خبر: ۹۰۰۲۷۶
داشتن انگیزه و هدف گذاری در مبحث مدیریت ضروری است
شهردار منطقه 20 با حضور در کارگاه آموزشیIDP (توسعه فردی) که با حضور برگزیدگان آزمون استعدادیابی منطقه 20 برگزار شد،گفت: آزمون استعدادیابی در این منطقه زمینه ساز شایسته سالاری است تا در جایگاه های مدیریتی شاهد حضور افرادی با انگیزه بالا باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ فرهاد افشار با اشاره به اهمیت ایده پردازی برای مدیران گفت: به عنوان مدیران آینده این سازمان باید خود را توانمند و از مهارتهای کسب شده استفاده کنید تا مسیر شایسته سالاری تقویت و انگیزه ها از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

افشار به نقش و تاثیر یک مدیر بر روی یک سازمان یا اداره اشاره کرد و گفت: هدف گذاری جزو اصلی ترین مباحث IDP است و با استفاده از این مدل، یک فرد متخصص می تواند در یک سازمان در جایگاهی قرار گیرد که از توانمندی و تجربیات وی استفاده شود و شاهد اتفاقات خوب و اثرگذار در آن باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای شایسته سالاری در مباحث منابع  انسانی بحث استراتژی جذب و فرایند تعریف شده است افزود: امید است با هماهنگی حوزه منابع انسانی و اداره آموزش و با استفاده از اساتید برجسته ، آموزشهای لازم برای منتخبین آزمون استعدادیابی به منظور ارتقاء انگیزه های کارکنان ارائه شود.

وی با بیان اینکه اصلاح نگرش کارکنان برای جلوگیری از روزمرگی برای پیشرفت فعالیتها حائز اهمیت است اظهار داشت: نگرش بر رفتار اثر می گذارد و احساس لذت از انجام کار موجب خدمت رسانی بهینه به شهروندان و کسب رضایت آنان و رفع بسیاری از مشکلات موجود می شود.

وی با اشاره به اینکه در جایگاه مدیریتی آمادگی ذهنی و هدف گذاری حائز اهمیت است گفت: یک مدیر باید شرایط کاری این شغل را پذیرا باشد تا بتواند با چالشهای پیش رو مواجه شده و فعالیتها را به خوبی اداره کند.

افشار با تاکید بر اینکه در سازمان شهرداری، تفکر سیستمی، تفکر تحلیلی، آسیب شناسی، شناسائی چالشهای موجود و ارائه راهکار ضروریست افزود: هویت بخشی به شهر و توجه به آن برای اجرای پروژه ها و استفاده از پتانسیلهای موجود حائز اهمیت است.

افشار با بیان اینکه داشتن انگیزه،نوآوری، توانمندسازی، تعلق خاطر و آموزش از جمله مباحث مهم در بحث مدیریت است گفت: داشتن استراتژی و رقابت در فضای کاری، تعیین هزینه کرد و پاسخگویی به نیازهای شهروندان در یک فضای سالم مدیریتی اتفاق می افتد و با شناسائی افراد مستعد و توانمندسازی آنان گامی در جهت تربیت نسلی که بتواند جانشین مدیران کنونی باشند برداشته می شود.

شهردار منطقه 20 با تاکید بر اینکه امید است در ادامه این مسیر بتوانیم از علم، تخصص و تجربه شما استفاده کنیم گفت: توجه به مباحث علمی در انتخاب افراد شایسته، موجب ارتقاء اثربخشی سازمان شهرداری می شود و در نهایت رضایتمندی و افزایش حس تعلق شهروندان و افزایش بهروری سازمان را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است دوره آموزشی"توسعه فردی  "IDP" با هدف یادگیری و توسعه مهارتهای فردی، تدوین سند توسعه فردی و تعیین شایستگی‌ها و نقاط قوت و ضعف با حضور برگزیدگان آزمون استعدادیابی شهرداری منطقه ۲۰ طی چند جلسه برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز