کاظمی صیاد، معاون خدمات شهری قدس:

تداوم ساماندهی مشاغل آلاینده در آستانه فصل پاییز در شهر قدس/ ۸۸ ابلاغ کتبی، ۴۴ مورد اجرای حکم پلمپ در سطح مناطق و ۵ مورد طرح خسارت قانونی از صنایع آلاینده

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۳:۵۴:۳۹
کد خبر: ۹۰۰۸۳۹
تداوم ساماندهی مشاغل آلاینده در آستانه فصل پاییز در شهر قدس/ ۸۸ ابلاغ کتبی، ۴۴ مورد اجرای حکم پلمپ در سطح مناطق و ۵ مورد طرح خسارت قانونی از صنایع آلاینده
حمید کاظمی صیاد، معاون خدمات شهری شهرداری قدس از تداوم ساماندهی مشاغل آلاینده در آستانه فصل پاییز، برابر بند 20 ماده 55 شهرداری ها در سطح مناطق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حمید کاظمی صیاد با اشاره به صنایع آلاینده موجود در بافت شهری قدس که ناشی از اختلاط کاربری های اراضی صنعتی و مسکونی در این شهر است، گفت: علاوه بر فعالیت های صنعتی، فعالیت های صنفی و امور روزمره شهروندان نیز موجب ایجاد آلایندگی های زیست محیطی می گردد که اگر به طور جدی رسیدگی نشود موجب بروز اپیدمی های انسانی در سطح شهر می گردد.

وی افزود: به همین دلیل برخورد قاطع با مشاغل آلاینده از جمله قصابی ها، پرنده فروشی ها، کشتارگاه ها، صنایع فرآوری مواد غذایی و تمامی کسبه و شهروندانی که به نحوی اقدام به رهاسازی ضایعات در معابر و آبراه های شهری می نمایند امری ضروری به نظر می رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس تصریح کرد: این اقدامات به موجب بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها از طریق برگزاری کمیسیون بند 20 پیگیری می گردد و در ماه گذشته 88 ابلاغ کتبی، 44 مورد اجرای حکم پلمپ در سطح مناطق و 5 مورد طرح خسارت قانونی از صنایع آلاینده انجام پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: آلودگی ها می تواند زمینه ساز خسارت های مادی و معنوی جدی ای از طریق گسترش مسمومیت ها، بیماری های واگیر دار فصلی در شهروندان گردد که نقش مهمی در افزایش هزینه های بیمه ای و تامین اجتماعی و تحمیل هزینه های درمانی به بدنه اقتصادی جامعه ایفا می نماید.

کاظمی خاطر نشان کرد: به همین دلیل روزانه عملیات جمع آوری زباله ها از سطح شهر، لایروبی آبراه ها و جوی ها، شستشوی جداول و باکس های زباله و انتقال برخط پسماند های عفونی، صنعتی و مسکونی توسط معاونت خدمات شهری به طور منظم پیگیری و اجرا می گردد.

وی در پایان بیان داشت: از شهروندان گرامی تقاضا داریم به دلیل حضور دانش آموزان در سطح شهر، از ایجاد هر گونه آلودگی در سطح شهر خودداری نموده و در زمینه قرار دادن زباله در زمان تعیین شده در باکس های زباله اهتمام لازم را به عمل آورند تا از شیوع بیماری های اپیدمیک در فصل پاییز تا حد امکان پیشگیری گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز