انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز در دماوند

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۰۳:۵۳
کد خبر: ۹۰۲۹۶۳
انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز در دماوند
مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند از انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز و در نتیجه جلوگیری از برداشت بیش از ۲۲۰ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ "مصطفی عباسی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی شش حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۲۵۳ متر و آبدهی ۲۱.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۲۰ هزار و ۶۱۱ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

عباسی در ادامه گفت: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان های منطقه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

نظر شما