شهردار قدس در همایش گرامیداشت روز آتش نشان ؛

مهمترین ویژگی یک آتش نشان شجاعت و ایثار است

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۹:۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۰۴۸۵۲
مهمترین ویژگی یک آتش نشان شجاعت و ایثار است
مهندس مسعود مختاری شهردار قدس، در همایش گرامیداشت روز آتش نشان عنوان کرد: مهمترین ویژگی یک آتش نشان شجاعت و ایثار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهندس مسعود مختاری شهردار قدس، در همایش گرامیداشت روز آتش نشان، در خصوص ارج و اهمیت فعالیت های آتش نشانان بیان کرد: در لحظه وقوع حوادث هر کس به اقتضای شرایط خود در تلاش است تا خود را از خطرها وارهاند و تنها کسانی که برعکس این رفتار عمل می کنند آتش نشانان هستند و تا جایی که می توانند خود را به کانون حادثه نزدیک و در تلاش برای نجات افراد هستند.

مهندس مختاری با بیان اینکه یک آتش نشان داری سه ویژگی ارزشمند است، گفت: اولین ویژگی یک آتش نشان شجاعت است و این بدان معناست که در هنگام خطر توانایی و جرات رفتن به سمت حادثه و انجام کمکی برای نجات دیگران را دارد.

وی افزود: دیگر ویژگی یک آتش نشان ایثار است در لحظه تصمیم گیری بین حفظ جان خود یا نجات دیگری، نجات دیگری را انتخاب می نماید و نهایتا امانتداری است چرا که در صحنه حریق حادثه دیدگان و اموال آنها امانتی در دست آتش نشانان هستند و همواره این نیروهای فداکار بدون هیچ چشمداشتی به خدمت رسانی پرداخته اند.

شهردار قدس در خصوص توسعه زیرساختی تشکیلات آتش نشانی شهر قدس نیز بیان داشت: با احداث ایستگاه آتش نشانی فرزان و ایستگاه شهید بهشتی در شهر قدس، به استانداردهای لازم برای تسهیل خدمات رسانی در زمان طلایی وقوع حادثه یعنی ۳ دقیقه نخست پس از تماس از هر نقطه ای از شهر قدس میسر می گردد و این موجب ارتقای خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین نکته ای که مجموع عملکرد و بازدهی سازمان آتش نشانی را تحت الشعاع قرار داده است وجود مناطقی است که دامنه خدماتی شهرداری نیستند اما حجم عظیمی از عملیات در این مناطق صورت می پذیرد و اگر در مناطق صنعتی انباری یا مخازنی آتش بگیرد پرسنل آتش نشانی شهرداری قدس باید خدمات رسانی نمایند در حالیکه که اگر همان لحظه شهروندی در خطر قرار گیرد نیروی لازم برای نجات آو وجود نخواهد داشت.

مسعود مختاری تصریح کرد: باید در این خصوص توسط مدیران منطقه صنعتی و مسئولان شهری چاره ای اندیشیده شود تا تمهیدات لازم برای استقرار دو ایستگاه در مناطق صنعتی فراهم شود و در این باره نیز مجموعه شهرداری نهایت همکاری را خواهد داشت.

 وی در ادامه گفت: در خصوص موضوع حجم نیروهای به کار گرفته شده نیز در تلاش هستیم از طریق آزمون برگزار شده تا ۴۰ نیرو به مجموع نیروهای آتش نشانی افزوده شود تا شیفت های کاری از توالی  ۲۴ ساعته به ۲۴ ساعت کار ۴۸ ساعت استراحت یعنی حالت استاندارد تغییر یابد.

در حالیکه سخنان شهردار قدس مورد استقبال پرسنل آتش نشانی قرار گرفته بود، مهندس مختاری در پایان خاطر نشان کرد: مطابق فرمایشات امام جمعه محترم در خصوص معیشت کارکنان آتش نشانی باید بگوییم که در خصوص بهبود درآمد آنها تا ۶۰ درصد از طریق طبقه بندی مشاغل اقدام شده است که البته کفاف تورم را نمی دهد اما تلاش می کنیم در خصوص این پرسنل از طریق فوق العاده های شغلی تا حدی که در توان مجموعه و تصمیمات شورای اسلامی شهر است اهتمام ورزیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز