رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خبرداد؛

کمیته سالمندان در شهرستان ری تشکیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۳:۳۶:۳۲
کد خبر: ۹۰۶۲۷۳
کمیته سالمندان در شهرستان ری تشکیل می‌شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به لزوم ساماندهی امور سالمندان گفت: در شهرستان ری کمیته سالمندان به دبیری اداره بهزیستی در جهت رفع مشکلات سالمندان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مینا رجایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار داشت: پیداش روز جهانی سالمند در سال ۱۹۸۲ از سوی سازمان ملل با تشکیل شورای جهانی سالمندی آغاز شده است.

وی افزود: در آن دوران شورای جهانی سالمندی طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد و در نهایت در سال ۱۹۹۰ این شورا روز اول اکتبر مصادف با ۹  مهرماه را به عنوان روز جهانی سالمند در تقویم‌های روزشمار جهانی به ثبت کرد.

رجایی در ادامه گفت: اداره بهزیستی شهرستان ری به مناسبت روز سالمند دو برنامه برای سالمندان با شعار جهانی «برابری فرصت‌ها برای هر سن» و « نه به تبعیض سنی » برگزار کرده است.

وی سپس با اشاره به سیر صعودی جمعیت سالمندان در کشور افزود: طبق پیش‌بینی‌ها افزایش جمعیت سالمندان در کشور ما هر ساله به میزان ۵.۲  درصد رشد می‌کند که نیاز به برنامه‌ریزی دارد و در این راستا شورای سالمندی برای برنامه‌ریزی تشکیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در پایان با تأکید بر ساماندهی امور سالمندان خاطرنشان کرد: در شهرستان ری کمیته سالمندان به دبیری اداره بهزیستی در جهت رفع مشکلات سالمندان تشکیل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز