شهردار منطقه ۲۰:

برای جاماندگان پیاده روی اربعین تسهیلات حداکثری در نظر گرفته شده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۳:۱۳:۱۰
کد خبر: ۹۰۸۳۹۷
برای جاماندگان پیاده روی اربعین تسهیلات حداکثری در نظر گرفته شده است
نشست خبری ستاد اربعین با حضور شهردار منطقه 20 و جمعی از مسئولان این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ در نشست خبری هماهنگی ستاد اربعین گفت: برای زائرین و جاماندکان پیاده روی اربعین حسینی تسهیلات حداکثری در نظر گرفته شده است و انشالله با هماهنگی کلیه ارگان‌ها بتوانیم بالاترین خدمات را برای جاماندکان تهیه و تدارک ببینیم.

او از تدارک ۶ کمیته کاری در راستای خدمتگزاری خبر داد گفت: کمیته های اجتماعی، حمل و نقل،نرم افزار، پشتیبانی، تبلیغات و خدمات شهری در نظر گرفته شده است و همچنین تفکیک کار بین ۷ ناحیه شهرداری منطقه ۲۰ تقسیم بندی شده است.

شهردار منطقه 20 در خصوص خدمات بهداشتی گفت: علاوه بر اینکه کلیه ادارات و مساجد در روز اربعین به زوار خدمات می‌دهند ۱۴۸ چشمه سرویس بهداشتی آماده به کار در نظر گرفته شده است.

افشار در خصوص حوزه ترافیک گفت؛ سیاست کلی در تعریف مسیرها این است که تمام حرکت زوار از سمت شمالی به جنوبی تعریف شده است و تمام کسانی که وارد شهرری می شوند به سمت خیابان فداییان هدایت می شوند.

شهردار منطقه ۲۰ یکی از نکات مهم را مربوط به برگشت زوار اعلام کرد و گفت: طی جلسات متعدد با مسئولین مترو و اتوبوسرانی فاصله بین خطوط مترو از شش دقیقه به چهار دقیقه کاهش یافته است.

او همچنین از تدارک خطوط ون برای برگشت زایرین خبر داد و افزود: علاوه بر آن چهار ایستگاه واکنش در شرایط اضطراری و تعداد چند جرثقیل برای تغییر مسیر و یا بستن راه به همکاری راهور انجام خواهند داد.

افشار در خصوص اقدامات فرهنگی گفت: در جهت ترویج رفتار حسینی تعداد ۱۰ جمله تاثیر گذار در طول مسیر انتخاب شده است و همچنین برپایی دو محل در خیابان فداییان اسلام برای خبرنگاران وایستگاهای سلامت و غرفه های فرهنگی در این محل فعال است.

او در جواب،  سوال خبرنگار برنا مبنی بر برآورد بودجه فرهنگی تخصیص داده شده در مراسم اربعین گفت: یکی از موارد مهم در شهرداری خدمات همکاران بصورت  قلبی است و در سال گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات و پشتیبانی بوده است و امسال با توجه به نوسانات قیمت چاپ به دنبال آن هستیم با همان عدد سال گذشته بتوانیم خدمات فرهنگی را به زائرین در نظر بگیریم .

وی درپایان افزود: با توجه به بار معنوی روز اربعین تمام تلاشمان ترویج فرهنگ حسینی و مصادیق رفتاری امام حسین ع است و همچنین در بحث خدمات رسانی پیک کاری با نواحی ۱ ، ۲ ، ۴ و ۵ است و این نواحی علاوه بر کل معاونت های شهرداری منطقه ۲۰ به طور کامل در حال آمادگی برای خدمات رسانی قرار دارند.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۶_۱۷-۴۰-۲۰

photo_2019-10-07_14-09-02

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز