بازیکن گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ؛

فوتبال ساحلی نیازمند حمایت مسوولین و توجه رسانه هاست / با پیراهن تیم رئال مونستر در مسابقات جهانی توپ خواهم زد / مدیر ایرانی باشگاه رئال مونستر غنیمتی برای فوتبال ساحلی است

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۱۰۵۳۹
فوتبال ساحلی نیازمند حمایت مسوولین و توجه رسانه هاست / با پیراهن تیم رئال مونستر در مسابقات جهانی توپ خواهم زد / مدیر ایرانی باشگاه رئال مونستر غنیمتی برای فوتبال ساحلی است
حسن عبدالهی بازیکن گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گفتگو با برنا گفت : با پیراهن تیم رئال مونستر در مسابقات جهانی توپ خواهم زد .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا ؛حسن عبدالهی بازیکن گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گفتگوی اختصاصی با برنا در خصوص فعالیت های خود گفت :  از سال 2006 فوتبال را آغاز کردم و نخستین تیمی که در آن توپ زدم باشگاه منتخب رودسر بود و در سال های 2007 و 2008 برای باشگاه ایران توسعه کرج بازی کردم که در آن سال تیم ما قهرمان ایران شد .

وی ادامه داد : پس از آن عضو تیم شهرداری تبریز شدم و یک نایب قهرمانی برای تیم به ارمغان آمد و پس از دو سال به تیم النصر امارات راه یافتم و توانستم یک فصل کامل برای این تیم بازی کنم و بعد از آن به ایران برگشتم و دو سال برای باشگاه عمران سازان اصفهان زیر نظر جناب آقای نامداری بازی کردم .پس از آن به رودسر برگشتم و یک فصل برای تیم شهرم توپ زدم و با تیمهای شهریار ساری ، ملوان بندر گز نیز بازی کردم.

وی افزود : برای تیم های لوکوموتیو مسکو و لوانته اسپانیا به صورت تورنمنت برای این دو باشگاه خوب خارجی بازی کردم و توانستیم مقام های خوبی را کسب کنیم.

عبدالهی در خصوص تاثیر برگزاری لیگ منظم در آمادگی بازیکنان اظهار داشت : هر کشوری که می خواهد تیم ملی خوبی در هر رشته ای داشته باشد باید لیگ خوب و پویایی را تشکیل دهد تا تمامی بازیکنان در باشگاهها توپ بزنند و به شرایط آرمانی و ایده آلی که به تیم ملی راه می یابند ، برسند .

وی اضافه کرد : قطعا برگزاری یک لیگ پویا کار راحتی نیست و فدراسیون فوتبال ایران یک لیگ پویا و خوب را دارد که حدود شش ماه طول می کشد و پس از ایران تیم روسیه است که لیگ آن چند ماه طول می کشد و بازیکنان خارجی خوبی نیز به آن اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه بازیکنان فوتبال ساحلی در لیگ ایران نیازمند حمایت های مالی هستند ، تصریح کرد :  عدم حمایت مالی موجب افت روحی و روانی بازیکن خواهد شد و شرایط مطلوب را نخواهند داشت و برگزاری منظم لیگ کمک زیادی به آمادگی بازیکنان می کند و با تیم ملی در تمرینات اصلی همراه می شوند.

عبدالهی تاکید کرد : بزرگترین دغدغه ای که در فوتبال ساحلی کشور وجود دارد نبود اسپانسر و پخش بازیهای لیگ در ایران است .

وی اضافه کرد : ما علاقه مندیم که باشگاههای قدر و نامی کشور وارد فوتبال ساحلی شوند و همانطور که دارای تیم هایی از رشته های فوتسال ، والیبال و تیم های بانوان در فوتسال و چمن دارند بتوانند شاخه ی دیگری به رشته های ورزشی خود اضافه کنند و فوتبال ساحلی را بتوانند در باشگاهها راه اندازی کنند و فرصت ها استفاده کنند چون رشته ی فوتبال ساحلی در جهان رشته ی ورزشی زیبا و توام با افتخارات فراوان است و تیم های پر افتخار باشگاهی ایران نیز که در دنیا شناخته شده اند در جامهای مختلف شرکت کرده و افتخار آفرینی کرده اند.

عبدالهی تاکید کرد : انتظار ما این است تیم های باشگاهی ورود کنند و جذب اسپانسر شود و لیگ فوتبال ساحلی از این شرایطی که اکنون دارد پویاتر شود و از سوی دیگر صدا و سیمای ایران و رسانه ها بهای بیشتری به این رشته ی ورزشی که مظلوم واقع شده بدهند با این که در حدود 13 سال است که این رشته در ایران فعال می باشد و بیشترین افتخار برای فدراسیون فوتبال و کشور به ارمغان آورده است.

وی در پاسخ به اینکه چه کسانی در موفقیت وی نقش داشته اند ، گفت : مطمئناً افرادی زیادی در موفقیت بنده نقش داشته‌اند که در وهله ی اول از خانواده ی خود نام می برم.همسر بنده در طول 14 سال فعالیت من در رشته فوتسال به تنهایی مسوولیت زندگی و پرورش فرزندان را بر عهده گرفته است و موجب شود که تمام تمرکز من بر روی بازی در تیم های باشگاهی و تیم ملی باشد و بتوانم با تمام توان در اختیار تیم باشم .

وی ادامه داد : مربیان بسیار خوب چه ایرانی و چه خارجی کمک شایانی به من کرده اند که از تک تک آنان تشکر می کنم که باعث پیشرفت بنده شدند و مدیریت های خوبی که در این رشته بوده علی الخصوص سرکار خانم شهریاری که توانسته سکان تیم ملی ایران را در دست بگیرد و نظم مطلوبی به این رشته در کشور بدهد.

عبدالهی در خصوص آینده ی تیم های باشگاهی فوتبال ساحلی کشور گفت : آینده خوبی برای تیم های باشگاهی این رشته نمی بینم و بر همین اساس پیش بینی تیم ملی قوی نخواهیم داشت .تیم های باشگاهی دچار مشکلات مالی شده اند و در حال انصراف دادن هستند و این امر موجب می شود که لیگ ضعیف تری را نسبت به سالهای قبل تر داشته باشیم و فدراسیون فوتبال باید به دنبال راه چاره ای برای رفع این معضل باشد .

وی اظهار داشت : بازیکنان خوب و نامی در رشته ی فوتبال ساحلی زیاد هستند که می توانم از بین آنها به دوست عزیز و همشهری خودم و کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی کشور " محمد احمد زاده " اشاره کنم که یکی از بهترین و تکنیکی ترین بازیکنان فوتبال ساحلی دنیا می باشد و بارها بارها توانسته عنوان آقای گل آسیا و جهان ، بهترین بازیکن آسیا و بهترین بازیکن جام جهانی را کسب کند .

عبدالهی در خصوص اینکه چه لقبی به وی بابت جنگنده گی در فوتبال ساحلی داده اند ، خاطر نشان کرد : القاب زیادی به من داده اند نظیر سیم خاردار ، صخره ، دیوار بتنی و تراکتور که از بین آنها دیوار بتنی و صخره را می پسندم چون مانع گذر کردن چیزی از این دیوار است .

وی در زمینه ی فرق فوتبال ساحلی با چمن گفت : از لحاظ فنی تفاوت های زیادی بین فوتبال ساحلی و فوتبال چمن وجود دارد نظیر تعویض های مکرر که در فوتسال هم اینگونه است و یا اندازه ی زمین فوتبال ساحلی که با اندازه ی زمین فوتسال مطابقت می کند ، تعداد بازیکنان فوتبال ساحلی در زمین 5 نفر است و تعویض ها مکرر انجام می شود . زمان بازی در مجموع 36 دقیقه است که شامل سه تایم 12 دقیقه ای می شود .

عامه ی مردم فوتبال را می پسندند اما رشته ی هایی نظیر فوتبال ساحلی طرفداران خاص خود را دارند .رشته ی فوتبال چمن یک رشته ی جهانی است که تمامی دنیا درگیر آن هستند و به جهت گستردگی از لحاظ مالی و کیفیتی شرایطی بهتری دارد اما رشته ی فوتبال ساحلی هنوز به آن جایگاه نرسیده است .

عبدالهی با اشاره به پیشنهاد تیم های خارجی به وی برای بازی در آن تیم ها اظهار کرد : پیشنهاد خارجی زیادی داشته ام که با آن تیم ها فعالیت کرده ام و امسال در اولین دوره ی مسابقات جام باشگاههای جهان در تیم ساحلی رئال مونستر توپ می زنم و حس خیلی خوبی دارم چون می توانم در کنار دوست عزیزم آقای رضا هاشم پور کار کنم و امیدوارم که شرایط خوبی را در آنجا سپری کنم و بتوانم چند سالی را برای این تیم آلمانی توپ بزنم.

وی در زمینه ی برخورد مدیران تیم رئال مونستر با بازیکنان عنوان کرد : دکتر گابریل محققی فرد فرهیخته و مطلعی هستند و علاقه مند هستم که ایشان را از نزدیک ببینم و ملاقات داشته باشم ، ایشان عاشق فوتبال ساحلی ، ورزش و ایران هستند و به تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان علاقه دارد و افرادی مانند دکتر محققی برای ورزش یک غنیمت هستند.

عبدالهی در پایان گفت : امیدوارم که رسانه ها در انعکاس افتخارات رشته ی فوتبال ساحلی توجه ی ویژه ای داشته باشند و ما را در این راه حمایت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز