با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی"

فاز سوم طرح سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی در روستا باغکمش شهرستان پردیس اجرا شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۰۱:۳۲
کد خبر: ۹۱۱۲۱۱
فاز سوم طرح سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی در روستا باغکمش شهرستان پردیس اجرا شد
فاز سوم طرح سراسری حوزه بانوان وزارت ورزش و جوانان تحت عنوان طرح سنجش قامتی بانوان روستایی با حضور خانم دکتر فاطمه ذوالقدر و دکتر فریده اولادقباد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روستای باغکمش شهرستان پردیس اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران ، فاز سوم طرح سراسری حوزه بانوان وزارت ورزش و جوانان تحت عنوان طرح سنجش قامتی بانوان روستایی با حضور خانم دکتر فاطمه ذوالقدر و دکتر  فریده اولادقباد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فاطمه سلیمی معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، محمدسیفی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس مجیدکشاورز سرپرست دفتر نمایندگی ورزش و جوانان بومهن، معاون ورزشی و رییس هیات ورزشهای روستایی شهرستان پردیس ، دکتر عاطفه درخشان دارا معاون اداره ورزش و مسول کارگروه ورزش بانوان ایمان شکاری رییس شورای اسلامی روستا باغکمش شکاری دهیار روستا باغکمش و سایر اعضاشورا ، نگاراسلامی مسول امور بانوان فرمانداری، حمیدسیری و نماینده بخشداری بومهن در تالار اجتماعات روستا برگزارشد.

معاون اداره ورزش و جوانان گفت؛ اداره کل ورزش و جوانان استان تهران سالانه برنامه‌های متعددی در حوزه بانوان در غالب طرح های سراسری برگزار می‌نماید و طرح سنجش در روستا باغکمش سومین فاز اصلاحی میباشد‌.

درخشان دارا با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی اداره کل ورزش و جوانان بحث طرح اصلاح ساختار قامتی زنان بوده است، اضافه کرد: در فاز نخست این طرح در ۱۴۸ بانو شرکت کردند.

در مرحله دوم نیز که در ۱۴۳ و در مرحله سوم ۱۶۸ نفر از بانوان و دختران روستایی در این طرح مشارکت کردند.

مسؤول کارگروه توسعه ورزش بانوان با اشاره به همکاری کارشناسان مجرب در این طرح بیان کرد: در اجرای طرح چهار کارشناس و دو ارزیاب و ناظر در روستا حضور داشتند‌ .

دارا به مهمترین مشکلات قامتی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: افتادگی شانه و لگن، گودی کمر، پشت گرد و شصت کج از مهمترین مشکلات بانوان روستایی بود که توسط کارشناسان ورزش دستورات اصلاحی ارایه شد.

وی به هدف از اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شناسایی به موقع مشکلات ساختاری قامتی بانوان روستایی علاوه بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه، موجب ارتقای کیفیت زندگی آنها  و اصلاح عادت‌های حرکتی روزانه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

معاون اداره ورزش با اشاره به اینکه طرح یک طرح بلند مدت بوده و در آینده نتایج آن مشخص خواهد شد، اضافه کرد: البته پس از اجرای طرح، ورزش‌های متناسب اصلاحیه افراد تجویز گردید.

وی افزود: وضعیت جسمانی و ساختار اسکلتی هر فرد متأثر از عادات حرکتی، زندگی فردی و شغلی بوده و آگاهی از آن یک ضرورت جدی است و تصریح کرد از همین رو علاوه بر اجرای طرح آموزش‌های لازم به گروه هدف نیز ارائه گردید.

گفتنی است به جهت فرا رسیدن هفته سلامت کارشناس این حوزه کارگاهی را جهت بانوان ارایه نمود و کلیه شرکت کنندگان در طرح به میزبانی شورا و دهیاری باغکمش آش محلی صرف کردند.

در پایان  از سوی هیات ورزشهای روستایی شهرستان پردیس از مجریان طرح تقدیرشد.

 

نظر شما