شهردار منطقه ۲۰ تشریح کرد؛

مجموعه اقدامات منطقه ۲۰ در پیاده روی میلیونی جاماندگان اربعین حسینی (ع)

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۱:۳۱:۴۴
کد خبر: ۹۱۳۷۸۴
مجموعه اقدامات منطقه ۲۰ در پیاده روی میلیونی جاماندگان اربعین حسینی (ع)
برای هفتمین سال متوالی حضور میلیونی زائران و جاماندگان کربلای معلی و مشتاقان زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) در روز اربعین بار دیگر حرکت خودجوش مردمی را به منصه ظهور گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ طبق روال سال های گذشته میلیون ها عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و جاماندگان کربلای معلی، مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را از ساعات اولیه روز اربعین پیاده طی کردند و مورد استقبال مدیریت شهری منطقه 20 در شهرری قرار گرفتند.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در تشریح مجموعه اقدامات مدیریت شهری منطقه 20 تهران گفت: در راستای خدمت رسانی بهینه به زائران، در ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری منطقه 20 کمیته های شش گانه خدمات شهری و ایمنی، فرهنگی، تبلیغات و مشارکت های مردمی، حمل و نقل و ترافیک، فن آوری های نوین، پشتیبانی و روابط عمومی و اطلاع رسانی تشکیل شد.

افشار به مشارکت و همکاری شهروندان و هیئت داران در برپایی باشکوه پیاده روی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری منطقه 20 با رویکرد بهره گیری از پتانسیل هیئت های مذهبی شهرری و تشکل های مردمی و تعامل با سازمان ها و نهادها تدارکات لازم  را برای میزبانی از راهپیمایان در پیاده روی عظیم اربعین حسینی را فراهم کرد.

رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری منطقه 20 تهران گفت: با استقرار 220 غرفه شامل ایستگاه صلواتی، آموزشی و خدماتی، سلامت محور و آموزش شهروندی در محور فدائیان اسلام و شهید رجایی خدمات رسانی لازم به شهروندان ارائه شد.

وی اظهار داشت: برپائی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی، توزیع آثار فرهنگی با محتوای آموزشی آداب و زیارت اربعین و بروشورهای اطلاع رسانی خدماتی، اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و معرفتی ویژه اربعین، ساماندهی و استقرار فضائی برای مادر و کودک در مسیر راهپیمائی تدارک دیده شده بود.

 افشار گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل دسترسی به اماکن و امکانات مورد نیاز زائران و راهپیمایان پیاده روی اربعین حسینی و موقعیت افراد گمشده، نرم افزار « ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری منطقه 20 » با امکان نصب بر روی سیستم عامل های اندروید در اختیار شهروندان قرار گرفت که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

 وی با اشاره به آماده باش کامل حوزه های مختلف مدیریت شهری منطقه گفت: تعبیه تانکرهای آب و سرویسهای بهداشتی پرتابل، استقرار خودروهای حمل زباله، جانمایی مخازن و اکیپ های پسماند خشک در مجاورت تمامی ایستگاه ها، توزیع نایلون های جمع آوری زباله و لیوان های یکبار مصرف و استقرار گروه های امدادی از دیگر تمهیدات رفاهی بود که در طول مسیر انجام شد.

وی گفت: نیروهای بسیج، شهربان و مدیریت بحران منطقه 20 و دستگاه های اجرایی ایمنی از جمله آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، آب، برق و گاز در مسیر پیاده روی برای برقراری نظم و خدمت رسانی به زائران مستقر بودند .

افشار به اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و معابر فرعی منتهی به خیابان فدائیان اسلام حد فاصل سه راه ورامین تا میدان حرم توسط پلیس راهور اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم برای برگشت راهپیمایان با سرویس دهی رایگان 50 دستگاه خودرو ون در دو محور حد فاصل میدان شهرری تا پایانه مترو شهرری ابتدای بلوار امام حسین تا پایانه مترو جوانمرد قصاب و 500 دستگاه اتوبوس دوکابین انجام شد، همچنین پارکینگ های ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و میدان شهدای شاملو، میدان بسیج مستضعفین برای خدمات رسانی به عزاداران حسینی مهیا شده بود.

شهردار منطقه 20 تصریح کرد: هماهنگی با مدیریت شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به منظور سرویس رسانی خط یک مترو در ایستگاه شهرری به صورت فوق العاده و با سرفاصله زمانی 4 تا 5 دقیقه به تناسب حجم مسافر و استفاده از ظرفیت کامل سرویس مترو از ساعت 10 صبح الی 17 از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

 

photo_2019-10-20_12-18-21

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز