در بازدید نمایندگان استان از مجتمع فولاد گیلان مطرح شد ؛

کوچکی نژاد : مسوولین باید در جهت رفع موانع تولید جهادی کار کنند / صاحبان صنایع نباید در بروکراسی های اداری سرگردان شوند

۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۱۰:۱۲:۱۶
کد خبر: ۹۱۷۳۶۷
کوچکی نژاد : مسوولین باید در جهت رفع موانع تولید جهادی کار کنند / صاحبان صنایع نباید در بروکراسی های اداری سرگردان شوند
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در بازدید از مجتمع فولاد گیلان گفت : مسوولین در جهت رفع موانع تولید باید مشکلات را لحظه به لحظه احصا کرده و جهادی کار کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جبار کوچکی نژاد نماینده ی مردم شهرستان رشت در حاشیه ی بازدید از مجتمع فولاد گیلان و گفتگویی با مدیران این شرکت به خبرنگار ما اظهار داشت : اعتقاد بنده بر این است که همه ی مدیران باید در جهت رفع معضلات بسیج شوند و مانند یک جنگ نظامی قرارگاههای تاکتیکی ایجاد کرده و لحظه به لحظه شرایط را کنترل نمایند و در حل آنها بکوشند.

وی افزود : اگر صاحبان صنایع در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و سایر موارد دچار مشکل هستند باید در جریان این موارد قرار بگیریم و موانع را مرتفع نماییم.

کوچکی نژاد با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید عنوان کرد : مدیران دولتی باید در فکر حل بحران اقتصادی با بهره گیری از قرارگاههای تاکتیکی و مدیریت جهادی باشند و به صورت لحظه ای این موارد را مدیریت کنند .

وی تاکید کرد : صاحبان صنایع نباید در پیچ و خم های ادارات دولتی و بروکراسی های ناشی از آنها گرفتار شوند چون دردی از آنها دوا نمی کند .

وی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی رشت گفت : در این شهر صنعتی در برخی واحدها نظیر واحدهای تولیدی قطعات خودرو با تهدیدات جدی مواجه هستیم و مجتمع فولاد گیلان نیز از نظر مواد اولیه دچار مشکل شده است و حضور امروز ما در این واحد صنعتی به دلیل احصای مشکلات این واحد است.

نماینده ی مردم شهرستان رشت ادامه داد : همه ی ما باید تلاش کنیم که مشکلات مجتمع فولاد گیلان رفع شود و اگر کوتاهی در این زمینه شود قابل جبران نیست ، چون اگر این واحد بزرگ صنعتی فعالیتش بر زمین بماند برای دوباره احیا شدن زمان زیادی صرف خواهد شد .

وی اضافه کرد : تکلیف ما این است که لحظه به لحظه در کنار این عزیزان قرار بگیریم و آنها را در جهت رفع معضلات حمایت و کمک نماییم.

کوچکی نژاد با اشاره به بازدید خود از فولاد گیلان گفت : کارخانه در حال فعالیت است و نیروها و کارگران آن مشغول بکار هستند اما این نگرانی وجود دارد که مشکلی در این صنعت ایجاد شود و تلاش نمایندگان این است که مسوولین کشوری بخش صنعت را نسبت به وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان حساس کنند و از آنها بخواهند که در استان گیلان حضور یابند و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند .

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت ، معدن و تجارت به استان گیلان گفت : اقداماتی پس از سفر ایشان در جریان است. جلسه ای توسط نمایندگان گیلان پس از بازدید وزیر از این شهر صنعتی برگزار شد ، پس از آن در تهران با حضور مسوولین دستگاه قضایی جلسه ای برگزار شد و مواردی مطرح گردید .

کوچکی نژاد اظهار داشت : در حال حاضر و در حین بازدید از این واحد نیز با معاون وزیر صنعت ،،معدن و تجارت تماسی حاصل کردیم و مشکلات این کارخانه در شورای معاونین در تهران در حال طرح و پیگیری است.

کوچکی نژاد در پایان گفت : حضور مستمر معاونین وزیر در استان برای پایش وضعیت صنایع بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

نیکفر : لزوم همراهی مسوولین استان با نمایندگان گیلان برای پیگیری مطالبات بخش صنعت

نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان در حاشیه ی بازدید از مجتمع فولاد گیلان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای حضور در این مجتمع گفت : مشکلاتی که مربوط به صنایع می شود از طریق رسانه ها منعکس شده و پیگیری های رسانه ها نیز در پیگیری مطالبات مردم استان تاثیر گذار است .

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد گیلان یکی از واحدهای تولیدی و صنایع مهم در استان است ، گفت : به دنبال دعوتی که از وزیر صنعت ، معدن و تجارت در هفته های اخیر برای سفر به گیلان داشتیم ، معضلات این واحد احصا شد و مطالبات مجتمع فولاد گیلان به سمع و نظر وزیر محترم رسید.

وی ادامه داد : مسوولین استان نیز باید پیگیر رفع مشکلات صنایع استان باشند و متاسفانه یک موضوع مهم این است که مسوولین استان هماهنگی های لازم را با نمایندگان گیلان ندارند در حالیکه همراهی و همدلی نمایندگان گیلان و مسوولین می تواند بسیاری از معضلات صنایع استان را در حوزه های مختلف حل کند .

نیکفر در خصوص تعامل دستگاه قضایی با بخش صنعت عنوان کرد : با ورود ریاست محترم قوه قضاییه در جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی ، این امید حاصل شده است که افراد شاغل در این واحدها ،شغل خود را از دست ندهند و مشکلات صنایع سهل تر مرتفع شود و البته برای حل معضلات بخش صنایع ، بانک ها و بنگاههای اقتصادی باید تعامل ، همدلی و همراهی بیشتری داشته باشند .

لازم بذکر است حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز از مجتمع فولاد گیلان بازدید بعمل آورد . 

همچنین گفتنی است در این بازدید دکتر رسول شمشادی رییس دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان با نمایندگان رشت و لاهیجان همراه بود .

 

2

3

نظر شما