همزمان با روز جهانی شهرها صورت گرفت:

دریافت جایزه بین المللی خشت طلایی تهران توسط شهرداری منطقه ۱۱

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۴:۳۴:۱۵
کد خبر: ۹۱۹۵۳۵
دریافت جایزه بین المللی خشت طلایی تهران توسط شهرداری منطقه ۱۱
شهرداری منطقه 11 در چهارمین دوره خشت طلایی تهران که همزمان با روز جهانی شهرها در برج میلاد برگزار شد؛ موفق به دریافت جایزه این رویداد بین المللی از میان 500 پروژه داخلی و خارجی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن حضور در مراسم چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی که در برج میلاد برگزار شد؛ از دریافت این جایزه برای پروژه "احیای 10 خانه تاریخی در محدوده حصار ناصری"  و " راه اندازی موزه های ثبت احوال ، جنگ و دخانیات" خبر داد.

آبادیان با بیان این که در چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران، پانصد پروژه و تجربه شهری شرکت کرده بودند؛ گفت:  200 پروژه از داخل کشور و بیش از 300 پروژه و تجربه از سایر شهرهای جهان  در این دوره مشارکت کرده اند که از میان آن ها پروژه و تجربه شهرداری منطقه 11 با موضوع " احیای خانه های تاریخی در محدوده حصار ناصری" که منتج به ایجاد اشتغال و کار آفرینی و باز زنده سازی این بنا ها شده است؛ و و " راه اندازی موزه های ثبت احوال ، جنگ و دخانیات"  پس از داوری و بررسی های تخصصی موفق به دریافت این جایزه شد.

 او در باره پروژه احیای خانه های تاریخی عنوان کرد: مالکان 10  بنای قدیمی و واجد ارزش معماری به جای مانده از طهران قدیم خانه های خود را در بخش مرکزی شهر تهران احیاء و در آن ها کار آفرینی ایجاد کردند.

آبادیان با اشاره به این که در 2 سال گذشته 10 عمارت فاخر در این منطقه احیاء و دارای کاربری شده اند؛ عنوان کرد: این خانه های قدیمی اکنون تبدیل به بوتیک هتل ، کافه گالری، رستوران و ... شده اند و امکان حضور علاقمندان و شهروندان در آن ها نیز فراهم است.

به گفته آبادیان برخی از  خانه های تاریخی  احیاء شده در منطقه 11 شامل بوتیک هتل حنا ، خانه فاموری ، خانه زی ، کافه رستوران میعاد ، بوتیک هتل تاج ، کافه گالری ریرا و کافه کتاب دارالخلافه است.

روز شنبه 11 آبان ماه چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران با شعار"ایجاد شهرهایی هوشمند ، تاب آور و زیست پذیر برای همه "  با همکاری سازمان های تخصصی بین المللی از جمله برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد ، مترو پولیس یا انجمن کلان شهرهای های مهم جهان ، انجمن طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه ای  یا ISOCARP و مجمع شهرداران آسیایی AMF همزمان با روز جهانی شهر ها در برج میلاد  تهران برگزار شد و بیش از 500 پروژه در موضوعات معماری ، شهرسازی ، میراث فرهنگی و باز آفرینی شهری  شرکت کرده اند که پروژه شهرداری منطقه 11 موفق به دریافت لوح افتخار و جایزه این دوره از جشنواره شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز