حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار:

طرح محله اسلامی در محمد آباد اجرا خواهد شد/ هدف از برگزاری جلسات فرهنگ عمومی در محلات حس کردن مشکلات مردم از نزدیک است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۳:۰۷:۴۹
کد خبر: ۹۲۲۴۰۵
طرح محله اسلامی در محمد آباد اجرا خواهد شد/  هدف از برگزاری جلسات فرهنگ عمومی در محلات حس کردن مشکلات مردم از نزدیک است
شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس به ریاست حجت الاسلام جوکاردر محله محمدآباد شهر قدس برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضورحجت الاسلام جوکار امام جمعه شهر قدس و رئیس شورای فرهنگ عمومی، اینانلو معاون فرماندار شهرقدس، رئیس شورای شهر و شهردار قدس، دکتر کشاورزیان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان و دیگر اعضای این شورا در حسینه چهارده معصوم محله محمد آباد شهر قدس برگزار شد.

در ابتدا دکتر کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با اشاره مصوبات قبلی شورای فرهنگ عمومی  اظهار داشت: باتوجه به فرا رسیدن هفته فرهنگی در شهرستان باید همه دستگاه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: هدف از برگزاری برنامه فرهنگی این است که مردم هفته متفاوت و با نشاطی را سپری کنند. و  فرصتی است که  شهروندان توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف معرفی کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار ضمن تبریک فرا رسیدن 14 آبان روز فرهنگ عمومی گفت، در طول 32 سالی که از تشکیل این شورا می گذرد شاهد تصویب و اجرایی شدن بسیاری از مصوبات آن در سطح ملی بوده ایم که از جمله مصوبات ملی آن می توان به تاسیس نهادها، شوراها و سازمان‌های فرهنگی و تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلف فرهنگی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی زمانی بازخورد مطلوبی خواهد داشت که اعضای آن دغدغه های فرهنگی داشته و برای رفع مشکلات این حوزه تلاش کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس، افزود : یکی از دلایلی که در محله محمدآباد این جلسه برگزار شد، اینست که مسئولان و مدیران از نزدیک با مشکلات مردم روبرو شوند و نسبت به راهکارهای دقیق اقدامات موثر تری را انجام دهند.

حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه مردم محله محمدآباد شهرقدس باید از خدمات شهری مناسب برخودار باشند، گفت: کوچه های  این محله های باید دارای تابلو های مناسب باشد و حدالامکان با نوشته های مناسب و طراحی خوب روی دیوار ها حک شود.

وی با اشاره به توانمندسازی مردم و محرومیت‌زدایی در محلاتی که طرح محله اسلامی در آن اجرا می‌شود، گفت: اجرای طرح محلات اسلامی اقدامی جهادی است که اهداف نظام اسلامی را تأمین می‌کند. و خودکفاشدن محلاتی که طرح محله اسلامی در آن اجرا می‌شود نیز باید از اولویت‌های اجرای این طرح باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در پایان تاکید کرد: تنها را اصلاح جامعه ایجاد پایگاهها و مساجد است، که در همین خصوص از امروز مصوب شد، در حسینیه چهارده معصوم محله محمد آباد در هفته بسیج،  پایگاه بسیج مقاومت ، کانون فرهنگی و طی روز های آینده نماز جماعت در اوقات مغرب و عشاء برگزار شد.

گفتنی است، در این جلسه سرکار خانم شاهسوندی با ارائه گزارشی در خصوص مشکلات این محله و راهکارهای آن پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز