جشن هم صدایی اقوام ایرانی در قطب گردشگری پایتخت ؛

نوذرپور: اقوام ایرانی نماد وحدت ایرانیان هستند

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۸:۲۹:۰۵
کد خبر: ۹۲۳۷۸۳
نوذرپور: اقوام ایرانی نماد وحدت ایرانیان هستند
جشنواره اقوام ایرانی که دارای محورهایی نظیر تقویت خودباوری و عزت ملی، پاسداشت گویشها، آداب و رسوم غنی اقوام و سنتهای اصیل ایرانی است، با هدف ارتقای سطح نشاط و مشارکت اجتماعی در بین اقوام مختلف کشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، در این جشنواره فرهنگی و هنری، که توسط شهرداری ناحیه یک منطقه برگزار شد انواع سوغات و صنایع دستی 8 استان کشور عرضه شده و شرکت کنندگان در این جشنواره بخش هایی از فرهنگ ها و سنت های شهر و دیار خود را به صورت چهره به چهره به بازدید کنندگان معرفی کردند.

 علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ با حضور در این جشنواره ضمن تبریک هفته وحدت طی سخنانی، گفت: به واسطه وحدت بین ایرانیان این تاریخ بلند و طولانی برایمان ماندگار شده است و به حضور اقوام ایرانی در این جشنواره افتخار می کنم.

 نوذرپور با اشاره به ظرفیت های اقوام مختلف ایرانی، افزود: ضرورت دارد مدیران فرهنگی و اجتماعی جامعه به این ظرفیت ها توجه کنند و آن رابه نسل های اینده معرفی کنند.

 وی با تاکید بر اهمیت آموزش فرهنگ اقوام ایرانی به نوجوانان، ادامه داد: شناخت اقوام ایرانی به نوجوانان باید با نگاه علمی باشد تا بتوانیم در شناخت و بهره برداری آنان منشاء اثر باشد.

 شهردار منطقه۲۲ با اشاره به زیبایی های پوشش و انواع غذاهای اقوام ایرانی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های درست می توانیم از این ظرفیت ها در اشتغال و اقتصاد کشور تاثیر گذار باشیم.

او با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند کمک شایانی به انتقال فرهنگ به جهانیان باشد، افزود: برگزاری اینگونه جشنواره ها را فرصت می دانیم و معتقدم می تواند نماینگر وحدت ایرانیان باشد.

 گفتنی است در جشنواره اقوام استان های آذربایجان، گیلان ، کردستان، البرز، تهران، خلیج فارس حضور دارند و با صنایع دستی و سوغات محلی و قومی خود از جمله گلیم، جاجیم، گبه، خاتم کاری و قلم زنی، پارچه های نفیس، سفال ، شیرینی ها و غذاهای محلی و ... پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

 از دیگر بخشهای این جشنواره که تا با استقبال خوب شهروندان رو برو شد، میتوان به فعالیتهای سنتی نظیر اجرای موسیقی اقوام ایرانی، بازیهای دستهجمعی، ایینهای سوگواری و ... اشاره کرد که میتواند علاوه بر وحدت و تعاملات سازنده بین قومیتها، به ایجاد فرصتهای متعدد برای داد و ستد فرهنگی و ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان بومی و مصرف کنندگان کالای ایرانی منجر شود.

 همچنین گروه های موسیقی سنتی اقوام مختلف کشور با اجرای برنامه های زنده و شاد فضای با نشاط را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز