تأکید ستاد تنظیم بازار استان تهران بر تشدید نظارت‌ بر عرضه کالاها؛

جهت تأمین و عرضه کالا مشکلی وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۲۳:۳۷:۰۵
کد خبر: ۹۲۵۸۰۰
جهت تأمین و عرضه کالا مشکلی وجود ندارد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از تشدید نظارت‌ بر عرضه کالاها در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از نهران ؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه تنظیم بازار با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی جهت نظارت بر قیمت کالاها در استان تهران است اظهار داشت: در شرایط موجود که ممکن است برخی از افراد و واحدهای صنفی به بهانه گرانی بنزین اقدام به گران فروشی و یا احتکار کالاها کنند جهت مقابله با این اقدام هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی صورت گرفت.

وی با اشاره به گزارشی از اقدامات در روزهای گذشته جهت تنظیم بازار افزود: این اطمینان خاطر وجود دارد که جهت عرضه و تامین کالاها و همچنین نظارت بر توزیع کالاها مشکلی نخواهیم داشت و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه مشکلی برای فعالیت صنوف و همچنین بازار تهران وجود ندارد تأکید کرد: روز گذشته با تهدید و ارعاب برخی افراد به قصد اغتشاش و بی نظمی، برخی مغازه‌داران برای مصون ماندن کالاهای خود چند ساعتی مغازه‌های خود را تعطیل کرده بودند که پس از چند ساعت فعالیت خود را آغاز کردند و امروز نیز با تامین امنیت بازار، مغازه داران به فعالیت روزمره خود مشغول شدند و هیچ مشکلی در سطح بازار تهران وجود ندارد.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: تشدید کنترل و بازرسی در سطح استان صورت گرفته و در روزهای آینده نیز گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در سطح مجموعه‌های صنفی استان و شهرستان‌ها اقدام به نظارت و بازرسی در عرضه کالاها می‌کنند تا از هر گونه احتکار و گران فروشی جلوگیری شود.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت برخی کالاها گفت: تنها برنج پاکستانی و هندی افزایش قیمت اندکی داشته که در راستای حمایت از برنج ایرانی با صلاحدید ستاد تنظیم بازار توزیع این دو برنج نیز محدود شد، همچنین ۷۵ هزار تن مرغ در کل کشور ذخیره‌سازی شده که از این میان ۲۵ هزار تن سهمیه استان تهران است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به اینکه افزایش اندک قیمت تخم مرغ نیز به دلیل تاثیر افزایش قیمت حمل و نقل بوده است عنوان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش صادرات و همچنین پایان برداشت گوجه‌فرنگی و بالا بودن هزینه حمل و نقل شاهد افزایش قیمت گوجه‌فرنگی هستیم همچنین قیمت سیب‌زمینی و پیاز با توجه به شروع سرما و بارندگی اخیر و مشکلات در برداشت محصول قدری افزایش یافته است.

قاسمی فرزاد در مورد نظارت بر قیمت نان در استان تهران افزود: با توجه به اصلاح قیمت نان اتحادیه موظف است که نرخ نامه را به تمامی نانوایان ابلاغ کند و نانوایان نیز باید براساس این نرخ نامه عمل کنند و اگر از قیمت‌های اعلام شده تخطی و گران فروشی صورت گیرد در ابتدا تاکید بر جرایم نقدی است تا بازدارندگی بیشتری داشته باشد چرا که تعطیلی نانوایی قطعا برای مردم زحماتی را به همراه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز