رئیس هیئت امنا بنیادنیکوکاری جمیلی:

ایده های برتر اندیشمندان جوان کشورمان تبدیل به محصول در بازار داخلی و جهانی می شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۷۳۳
ایده های برتر اندیشمندان جوان کشورمان تبدیل به محصول در بازار داخلی و جهانی می شوند
ابراهیم جمیلی با تاکید بر اینکه از ایده های برتر و برگزیده اندیشمندان جوان حمایت می شود ،گفت : این ایده‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ارائه و سپس محصول نهایی به بازار‌های داخلی و بین المللی وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ابراهیم جمیلی در حاشیه سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با همکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیادنیکوکاری جمیلی و پارک علم و فناوری برگزار شد گفت: بنیاد نیکوکاری جمیلی از سال 86 تأسیس شد و تمام فعالیت‌های این بنیاد برای حمایت از جوانان، ایده‌های آنها و دانشجویان بوده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره برای سومین بار  افزود: حمایت از ایده پردازان جوان، ایجاد کسب‌ وکارهای مبتنی بر فناوری، ترویج فرهنگ کارآفرینی با هدف تبدیل دارایی‌های فکربه ثروت، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف این جشنواره بود.

رئیس هیئت امنای بنیادنیکوکاری جمیلی با اشاره به اینکه امروز شاهد تلاش سومین دوره از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان کشور در بخش علوم پایه بودیم؛تصریح کرد: این جشنواره از ایده‌های برتر حمایت و این ایده‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ارائه و سپس محصول نهایی به بازار‌های داخلی و بین المللی وارد می‌شود.

جمیلی با بیان اینکه طی دو دوره برگزاری این جشنواره ۷ تیم توانستند ایده های خود را به محصول تبدیل کنند،اظهار امیدواری کرد : در جشنواره سال اول و دوم به ترتیب سه و چهار ایده به محصول تبدیل شد و امیدواریم امسال هم ایده های پژوهشگران با حمایت بنیاد خیرین و بخش خصوصی به محصول تبدیل شود.

 

لازم به ذکر است در پایان این جشنواره ۸ ایده برتر تقدیر شدند که اسامی آنها به این شرح است:

_ فیزیک: ایده ساخت سنسورکدورت سنج آنلاین توسط تیم محمدمهدی غلامی، محمدغیبی ؛محمدجوادنجاتی، سید مرتضی جواد پور، علی قمشه و محمد جواد مصطفیان

_ شیمی: تولید سوخت از ضایعات پلاستیکی و لاستیکی توسط سمیه شایسته پور

_ علوم زیستی: تولید روغن های غنی از امگا ۳ توسط تیم محمد امین گچ پز، محمد حسین متالهی اردکانی، محمد تقی گنج خانلو، پرستو طالع نیا و ریحانه داشاب.

_ فیزیک: طراحی و ساخت زیست حسگر فیبرنوری تشخیص بیماری پارکینسون توسط رقیه پرویزی

_ زمین شناسی: طراحی نرم افزار زمین شناسی توسط تیم محسن والی زاده، محمود رحیمی، سینا بنی طالبی، محمد بادپیما، علی رفعت و شهاب الدین گلپایگانی

_ علوم زیستی: پوشش ضدمیکروب بر پایه نانو برای افزایش ماندگاری مواد غذایی مریم حیدری سورشجانی

_ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر: طراحی سامانه پردازش تصاویر پزشکی توسط تیم معصومه ظفریان، سمانه کاظم فرزندی و ثنا غفار مقدم

_ شیمی: تولید نانو کمپسول ها معطر برای معطر ساختن داعمی منسوجات توسط کوثر محمدی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز