تقی‌زاده:

تمهیدات لازم طرح زمستانی در استان تهران اتخاذ شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۰:۰۰:۲۷
کد خبر: ۹۳۰۸۵۴
تمهیدات لازم طرح زمستانی در استان تهران اتخاذ شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌ها برای بارش‌های زمستانی از اتخاذ تمهیدات لازم طرح زمستانی در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محمد تقی‌زاده در چهارمین جلسه شورای ترافیک استان تهران با اشاره به تمهیدات طرح زمستانی اظهار داشت: اولین دستور جلسه امروز در مورد تمهیدات طرح زمستانی بود که با توجه به اینکه در آستانه فصل زمستان و شروع بارش برف و باران قرار داریم باید آمادگی لازم برای دستگاه‌های متولی ایجاد شود.

وی سپس بیان کرد: در این جلسه گزارش‌هایی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله راهداری، هلال احمر و غیره ارائه شد و مقرر شد در مسیرهای مواصلاتی و راه‌های روستایی تجهیزات لازم مستقر و نیروی انسانی نیز تامین شود تا خدمات به شکل مناسب به شهروندان ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران سپس بیان کرد: در این جلسه مقرر شد راهداری با بررسی مجدد مسیرهایی که در فصل زمستان شاهد بارش برف و بروز کولاک هستند، تجهیزات لازم را مستقر کند ضمن اینکه مخازن شن و نمک نیز در این مسیرها قرار گیرد در این راستا استقرار انبار نمک در محور گدوک نیز به سبب مشکلات خاص آن مستقر می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به لزوم همکاری شهرداری‌های استان جهت آمادگی بیشتر در طرح زمستانی گفت: مقرر شده تا در شهرستان‌ها نیز شورای ترافیک جلسه اضطراری با محوریت طرح زمستانی برگزار کنند تا در مورد تامین تجهیزات و نیروی انسانی به راهداری کمک کنند به علاوه شهرداری‌ها در داخل شهرها نیز موظف به تامین تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی برای مواجهه درست با بارش‌ها هستند.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در زمستان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش‌هایی با شدت زیاد در پیش داریم؛ از اینرو برای مقابله با آبگرفتگی معابر باید تمهیدات لازم توسط شهرداری‌ها اتخاذ شود، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها همچون پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و اداره کل راهداری نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران همچنین در مورد پل صالحیه افزود: در مورد پل ارتباطی واوان به صالحیه مطالعات مشاور توقع ما را برطرف نکرد از اینرو مقرر شد این طرح دوباره در کمیته فنی مطرح و با کمک شهرداری اسلامشهر ابعاد مختلف آن بررسی شود.

تقی زاده در پایان در مورد سهم استان تهران در اقدامات صنعت بیمه برای کاهش حوادث ترافیکی خاطرنشان کرد: با توجه به سهم اندک استان تهران مطالبه گری در مورد اقدامات صنعت بیمه برای کاهش حوادث ترافیکی در استان تهران پیگیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز