امام جمعه باقرشهر:

دشمن آماده است فتنه ها را تمام شده تلقی نکنیم /باید دشمن را بشناسیم و در زمان آشوب با بصیرت عمل کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۶:۳۵:۱۲
کد خبر: ۹۳۲۸۱۷
دشمن آماده است فتنه ها را تمام شده تلقی نکنیم /باید دشمن را بشناسیم و در زمان آشوب با بصیرت عمل کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین استیری خطیب نماز جمعه باقرشهر گفت: مسئولین دقت کنند، از بیت المال و موقعیت خود سو استفاده نکرده تا در قیامت شرمنده شهدا و معصومین نباشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین استیری نماینده ولی فقیه در  باقرشهر در ابتدای خطبه اول با اشاره به آیه 27 سوره انعام اظهار داشت: در این دنیا مرتکب خطایی نشویم که در آخرت قادر به جبران آن نیستیم، وقتی انسان از دنیا می‌رود با خود می‌گوید کاش برمی‌گشتم و خطاهای گذشته را جبران می‌کردم.

او با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: خداوند در قرآن دو تن از پیامبران را نعم الامر یاد کرده، یعنی بنده خوب و شایسته که حضرت ایوب(علیه‌السلام) و حضرت سلیمان(علیه‌السلام) هستند.

امام جمعه باقرشهر اظهار داشت: در سوره ص آیه ۴۷ حضرت ایوب(علیه‌السلام) را نعم الامر خطاب کرده است چرا که خداوند همه چیز را از ایشان گرفت ولی دائم شکرگزار خداوند بود. در مقابل هرچیزی که در فکر انسان بگنجد را به حضرت سلیمان داد اما هیچ‌گاه از یادخدا غافل نشد و این ها نشانه‌ی انسان با تقواست که چه داشته باشد و چه نه یاد خدارا فراموش نمی‌کند.

او ضمن تسلیت گفتن وفات حضرت معصومه(سلام الله علیها) به تشریح حرکت ایشان از مدینه به‌سمت قم و ذکر سختی‌های این راه پرداختند و این اراده حضرت را نشانه‌ی شخصیت و نگاه فرهنگی ایشان دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین استیری با ذکر حوادث ۱۶ آذر ماه(روز دانشجو و کشتار دانشجویان دانشگاه تهران) روزدانشجو را به تمام دانشجویان تبریک گفته و بیان داشت: دانشگاه محل افراد متخصص و متعهد است، بایدمسئولین به نیاز های دانشجویان توجه ویژه داشته باشند چرا که با این توجه بسیاری از تحریم های دشمن شکسته شده و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه باقرشهر  در ادامه با اشاره به آشوب های اخیر تصریح کرد: عقل حکم میکند که ما حوادث اخیر را فراموش نکنیم، حضرت علی(علیه السلام) در نامه ۶۲ نهج البلاغه به اهالی مصر فتنه را برادر جنگ می‌داند. باید هوشیار وبیدار باشیم، دشمن آماده است لذا فتنه ها را تمام شده تلقی نکنیم باید دشمن را بشناسیم و در زمان آشوب با بصیرت عمل کنیم.

استیری افزود: دشمن امروزه سناریو جدیدی را آغاز کرده و آن فضای مجازی است که سعی در جهت دهی به مطالبات برحق مردم دارد و باید هشیار بود تا در زمین دشمن بازی نکرد.

 

photo_2019-12-06_17-08-13

نظر شما