فرماندار شهرستان رباط کریم ؛

با هیچ شخصی همگام نخواهیم شد/هر گونه تبلیغی بر خلاف قانون باشد با آن برخورد خواهد شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۰:۵۵:۳۱
کد خبر: ۹۳۴۰۵۸
با هیچ شخصی همگام نخواهیم شد/هر گونه تبلیغی بر خلاف قانون باشد با آن برخورد خواهد شد
فرماندار رباط کریم گفت: باهیچ کاندیدی مماشات نخواهیم داشت و با همه نامزدهای انتخابات براساس قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید مهدی ساداتی با بیان این که پس از احراز صلاحیت های داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان، طبق قانون با کاندیدا برخورد خواهد شد و برای هیچ فردی تبعیض قائل نمی‌شویم، بیان کرد: عمل به قانون برای همه نامزدهای انتخابات باید فصل الخطاب باشد.

نماینده عالی دولت با اشاره به روند تایید و تعیین صلاحیت ها پس از بازه زمانی اعلام داوطلبان انتخابات عنوان کرد: از امروز، ظرف بازه زمانی ۱۰ روزه، صلاحیت داوطلبان توسط هیئت اجرایی از مراجع چهارگانه (وزارت اطلاعات، ثبت احوال، قوه قضاییه و نیروی انتظامی) استعلام می شود و بر اساس قانون مراجع مربوطه، موظف به جوابگویی در پنج روز هستند.

رییس هیئت اجرایی ستاد انتخابات در پاسخ به این پرسش که پس از تایید یا رد داوطلبان ثبت نام شده درانتخابات مجلس، ادامه روند کار توسط چه ارگانی پیگیری می شود، افزود: پس از بررسی های لازم در خصوص صلاحیت داوطلبان، تایید یا رد افراد به هیات های نظارت اعلام می شود که هیئت مربوطه نیز ظرف ۲۰ روز فرصت بررسی صلاحیت افراد را دارد و باید پس از پایان مهلت مقرر افراد دارای صلاحیت را به شورای نگهبان معرفی کند تا نظر نهایی توسط این ارگان اعلام شود. اعضایی هم که توسط هیئت نظارت تایید صلاحیت نشده اند می توانند از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه یعنی تا روز پیش از اعلام اسامی قطعی افراد تایید شده توسط این ارگان به وزارت کشور، برای پیگیری اعتراض به شورای نگهبان مراجعه کنند.

رییس حوزه انتخابات شهرستان های رباط کریم و بهارستان با اشاره به زمان آغاز تبلیغات توسط وزارت کشور اظهار کرد: پس از اعلام اسامی توسط وزارت کشور در روز 22 بهمن ماه، از بیست و چهارم همان ماه کاندیدا می توانند به مدت یک هفته تبلیغات را آغاز کنند و  روز اول اسفند ماه، پیش از روز حماسه شکوهمند انتخابات زمان تبلیغات به پایان می رسد و هر گونه تبلیغی برخلاف قانون خواهد بود و با آن برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان رباط کریم در مورد بحث تبلیغات زودهنگام نیز گفت: در بحث تبلیغات زودهنگام قانون خاموش است و به صراحت بندی و تبصره قانونی در این رابطه وجود ندارد اما افرادی که به صورت رسمی در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند از فردای همان روز رفتار و گفتار آنها به جد مورد بحث قرار می‌گیرد و در مراحل انتخاباتی اعمال می‌شود .

وی  در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز گفت: انتخابات به صورت الکترونیکی و دستی در 128 محل اخذ رای از پیش تعیین شده برگزار می شود و امکان افزایش شعب نیز وجود دارد. ناگفته نماند، یکی از 25 فرآیند مکانیزه انتخابات، ثبت نام داوطلبان بود که به طور کامل به صورت الکترونیکی انجام شد.

مقام عالی دولت درباره فعالیت احزاب، تشکل‌ها و گروه‌ها در زمان مجاز تبلیغات تشریح کرد: هیچ خط قرمزی برای هیچ حزبی وجود ندارد و تشکل‌ های سیاسی که مجوز فعالیت قانونی داشته باشند می ‌توانند از کاندید حزب خود در زمان مقرر و بر اساس قانون حمایت کنند در غیر این صورت به صورت جد و قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

وی در مورد صیانت از آرای مردمی نیز گفت: قانون انتخابات ساختاری را تعریف کرده که اجازه دخالت و دستکاری به هیچ نهاد و فردی داده نشده است، ضمن این که همه بسترهای لازم برای رصد داوطلبان و سپس کاندیدا در نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز