معاون خدمات شهری شهرداری قدس ؛

لایروبی بستر رودخانه آیرین در حال انجام است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۱:۱۳:۲۲
کد خبر: ۹۳۴۰۷۶
لایروبی بستر رودخانه آیرین در حال انجام است
حمید کاظمی صیاد با اعلام اینکه به منظور افزایش سطح نفوذ پذیری بستر رودخانه در شهر قدس، لایروبی بستر رودخانه در حال انجام است به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حمید کاظمی صیاد گفت: شهرداری قدس در حوزه معاونت خدمات شهری نسبت به  لایروبی مسیل ها و رودخانه های واقع در محدوده قانونی و حریم شهر قدس به منظور روان‌سازی سیلاب ها، در حال انجام اقدامات لازم است.

وی افزود: این اقدامات در راستای بند پنجم از مصوبات چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس و با هدف تسهیل حرکت رواناب های جاری شده در این شهر انجام می پذیرد.

کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود پساب های معادن شن و ماسه شهر قدس که محصول شستن ماسه هاست به صورت لایه ای چسبناک و سنگین بستر رودخانه را می پوشاند که سطح نفوذ پذیری رودخانه را کاهش داده و باعث بالا آمدن سطح آب و ایجاد مخاطره خواهد شد.

وی در ادامه گفت:با توجه به پیش بینی ها ممکن است در سال جاری سطح بارندگی ها بیش از سال گذشته باشد و با نظر به اینکه اشباع سفره های زیرزمینی در سال گذشته صورت گرفته است،  انتظار دفع خطرات تجمع آب از طریق جذب چندان منطقی به نظر نمی رسد و به همین دلیل بستر رودخانه تا مرزهای محدوده شهر قدس لایروبی می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس در پایان بیان داشت: گام های لازم برای هدایت سطحی در قالب مصوبات ستاد بحران شهرداری قدس به صورت روزمره در تمام سطح شهر در حال انجام است و تنها عامل مخل را می توان فعالیت های جاری انسانی دانست که منتج به رها سازی زباله و پسماند در مسیر انهار می گردد که امیدواریم شهروندان همکاری های لازم را بعمل آورند.

نظر شما
پرونده ویژه