احداث اولین مجتمع رفاهی بین المللی جاده ابریشم در ایران ( بخش خاوران )

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۲۳:۴۰:۲۲
کد خبر: ۹۳۵۷۱۰
احداث اولین مجتمع رفاهی بین المللی جاده ابریشم در ایران ( بخش خاوران )
شرکت ایتالیایی silk road (جاده ابریشم) اولین مجتمع رفاهی جاده بین المللی ابریشم را در بخش خاوران احداث می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سیلوسترو کاوالارمدیر و دکتر تاجری مسئول  منطقه خاورمیانه شرکت ایتالیایی silk road (جاده ابریشم) با حضور در بخشداری خاوران با شعبانزاده بخشدار خاوران دیدار کرد.

در این دیدار اسماعیل شعبانزاده بخشدار خاوران با تقدیر از این شرکت به جهت انتخاب بخش خاوران برای احداث اولین مجتمع رفاهی گفت : بحث جهانگردی و توریسم یکی از مهترین مسائل و اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و با توجه به اینکه ایران جزء کشورهای با قدمت تاریخی بالا در دنیا می باشد مطمئنا جایگاه توریسم اهمیت بسزایی در رونق اقتصادی آن دارد.

وی افزود : متاسفانه ایران در خصوص کسب درآمد از صنعت توریسم از قافله عقب مانده است و باید برنامه ریزی های دقیقی در این زمینه صورت گیرد تا این عقب ماندگی ها جبران شود.

شعبانزاده ادامه داد : ایران کشوری چهار فصل است و همین امر باعث جذب توریست می شود که در این زمینه هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

بخشدار خاوران به ظرفیت های توریستی ایران اشاره کرد و گفت : ظرفیت هایی که ایران در بحث توریست و جهانگردی دارد ، در دنیا بی نظیر است که به عنوان مثال می توان به شهرهای یزد ، کرمان ، اصفهان ، شیراز ، تبریز و شهرهای شمال ایران اشاره کرد که از نظر تاریخی و گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارند.

نماینده عالی دولت در بخش خاوران جاده ابریشم را یک نقطه مشترک بین ایران و کشورهای واقع در این جاده دانست و افزود : با احیاء شدن این جاده مطمئنا صنعت توریسم و گردشگری رونق چشمگیری خواهد پیدا خواهد کرد.

شعبانزاده در پایان گفت : ما تمام سعی و تلاش خودمان را انجام خواهیم اد تا موانع پیش روی این پروژه مهم و بین المللی برداشته شود چرا که اهمیت این پروژه برای ما روشن است و خوشحالیم که بخش خاوران نقطه شروع این پروژه است.

سیلوسترو کاوالارو در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی ایرانیان گفت : مردم ایران بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و غیر از این هم توقعی از ایرانیان نداریم .

مدیر شرکت بین المللی silk road( جاده ابریشم) افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت تقریبی 7 هزار متر مربع احداث می شود و شامل رستوران ، محل استراحت ، پرورش ماهی ، فرآوری میوه ، صرافی بین المللی ، پست ، پیشخوان دولت و امکانات رفاهی دیگری خواهد بود.

وی تاکید کرد : با قدرت این پروژه مهم را انجام خواهیم داد چرا که من اهل شهر سیسیل ایتالیا هستم و یک نقطه جاده ابریشم از شهر من عبور می کند.

در این دیدار دکتر الهی معاون مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز حضور داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز