رستورانی که برای خوردن غذا در آن باید زندانی شوید؛

نگرشی جدید در حوزه رستوران داری با هدف کمک به زندانیان غیر عمد کشور

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۷:۴۰:۰۸
کد خبر: ۹۴۲۹۲۹
نگرشی جدید در حوزه  رستوران داری  با هدف کمک به زندانیان غیر عمد کشور
۶ دی ماه افتتاحیه شعبه جدید رستورانی به نام سلول در سعادت آباد و نزدیکی زندان اوین بود، زندانی که بنیان گذارانش ۴ ماه بسیار سخت وتاریک را در آن سپری کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سال ۹۴ بود که هر دویشان به علت عدم توانایی پرداخت مهریه و بدهی مالی در اندرزگاه چهارم زندان اوین (مخصوص زندانیان مهریه و چک ) به بند درآمدند و از همان سلول هم آشناییشان کلید خورد . پس از حدود ۴ماه خیری بی نام و نشان بدهی هر دویشان را پرداخت کرده و مقدمات آزادیشان را فراهم کرد . میگویند بار ها تلاش کرده اند تا آن فرد خیر که باعث آزادیشان شد را پیدا کنند اما موفق نشدند . پس از گذشت ۵سال دوستیشان تبدیل به شراکت تجاری موفق و رو به رشدی شد بطوری که امروز خودشان در پی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد از محل  درآمد مجموعه رستوران هایشان هستند .

بنیامین نکهت و آرمان علیزاده جوانان مستعد و از بند رها شده ای که حالا با اراده ای فولادین توانسته اند علاوه بر ارائه طرحی نوین و کیفیت و تنوع سبک متفاوت نگرشی نو را در عرصه رستوران داری ارائه دهند .

به گفته خودشان انسان اگر هدف و امید  داشته باشد می تواند از شرایط سخت عبور کند به موفقیت برسد . 

آنها می گویند فرصت های زندگی محدود هستند باید امید داشت و با تلاش در شرایط سخت منتظر فرصت ها بود . هیچ موفقیتی بدون صبر انگیزه و پشتکار به دست نمی آید .

دکتر آرین اکبری کارآفرین نمونه کشوری از سرمایه گذارانیست  که امروز با حمایت همه جانبه خود این دو جوان را در پیشبرد هدفشان راهنمایی می کند .

اکبری می گوید به طور کاملا اتفاقی از طریق  همسرم با سلول ۱۶ آشنا شدم ؛ ایده ی طرح آنقدر خالص و منحصر به فرد بود که  بدون درنگ پیشنهاد سرمایه گذاری را دادم و با لطف خدا و پشتکار این دو جوان  هدفمند ظرف مدت ۶ ماه به افتتاح شعبه سوم رسیدیم .

مهندس مجید باقری از دیگر مدیران ارشد این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در زندگی حرفه ای شغلی ام روزگار سخت بسیاری دیده ام هنگامی که پیشنهاد مدیریت مجموعه به من شد  آنقدر این طرح و هدفش  را دوست داشتم که پروژه ملی اشتغال زایی ام در حوزه کشاورزی اولویت دوم من شده است و عمده ی وقتم را در سلول فعالیت میکنم .

باقری در ادامه صحبت هایش اظهار داشت به علت ایده متفاوتمان حاشیه هایی هم داشتیم که علارغم تمام بی مهری ها توانستیم به عهد خود وفا کنیم و تا کنون ۳ زندانی از محل سود درآمد این مجموعه آزاد شده اند .

 سلول یک رستوران نیست یک نگرش است !

شعاری که تاکنون آنها را در رقابت سرپا نگه داشته است

باید دید با توسعه یافتن شعبات این مجموعه میزان مشارکت اجتماعی و کمک های انسان دوستانه شان تا کجا پیش میرود ؟

۶ دی ماه افتتاحیه شعبه جدید این رستوران در سعادت آباد و نزدیکی زندان اوین بود، زندانی که بنیان گذارانش ۴ ماه بسیار سخت وتاریک را در آن سپری کردند .

این افتتاحیه با حضور و حمایت معنوی پیشکسوتان باشگاه استقلال شکل گرفت اکبر کارگر جم ،محمد نوری ،ناصر صرافان پیشکسوتانی بودند که به پاس خدمات این مجموعه در راستای کمک به زندانیان غیر عمد کشور در افتتاحیه شعبه جدید سعادت آباد به دعوت علی خلف سردبیر اسبق روزنامه استقلال جوان حضور داشتند .

صرافان پیشکسوت استقلال در بازدید از این مجموعه با اظهار امیدواری گفت : تا در آینده ای نه چندان دور با حمایت معنوی  پیشکسوتان و بازیکنان فوتبال در رشد این مجموعه  بتوانند از طریق فعالیت های خیرخواهانه رستوران های سلول به وضعیت یک پیشکسوت باشگاه استقلال که به علت مشکلات مالی در زندان به سر می برد رسیدگی کرد .

دکتر  علی محمد بیدارمغز ، سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین الملل هم از مهمانان ویژه ی سلول در خصوص نگرش متفاوت این مجموعه در حوزه طراحی داخلی و همچنین رسالت اجتماعی آن ها در قالب یک کار تخصصی اظهار داشت : چند نوع  استاندارد ویژه وجود دارد که در مجموع رستوران سلول از نظر کیفی نمره ی خوبی را کسب می کند .

2

3

1

5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز