شناسایی ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در شهریار

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۱:۵۱:۳۵
کد خبر: ۹۴۳۱۹۴
شناسایی ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در شهریار
مدیر امور منابع آب شهریار از شناسایی 10 حلقه چاه غیر مجاز خبر داد که با انسداد آن از برداشت غیرمجاز حدود 396 هزار متر مکعب آب از آبخوان های منطقه جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  "غلامعلی بیدختی" با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی 10 حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق 500 متر و با دبی 20 لیتر بر ثانیه شناسایی شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی شناسایی شده است، افزود: با طی فرایند انسداد طی روزهای آتی از خروج 396 هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور آب شهریار با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهریار بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

 

نظر شما