وزیر صمت در جریان بازدید از شرکت مهندسی دنا فراز صنعت:

خودروسازان از توان شرکت‌های داخلی در حوزه تولید قطعات و ملزومات مورد نیاز خود استفاده کنند / ساخت داخل با تحقیق و توسعه همراه باشد

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۴:۰۷:۱۹
کد خبر: ۹۴۴۶۴۸
خودروسازان از توان شرکت‌های داخلی در حوزه تولید قطعات و ملزومات مورد نیاز خود استفاده کنند / ساخت داخل با تحقیق و توسعه همراه باشد
وزیر صنعت معدن و تجارت در جریان بازدید از شرکت مهندسی دنا فراز صنعت؛ تولید کننده قطعات مورد استفاده خودرو در شهرک صنعتی پرند گفت: از رسوخ فناوری و تکنولوژی های نوین در داخلی سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضا رحمانی وزیر صمت  در جریان این بازدید با بیان اینکه داخلی سازی بیش از یک‌میلیارد دلار از قطعات و ملزومات مورد استفاده خودروها را در دستور کار داریم، افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از این رقم داخلی سازی شده است و تا پایان سال از رقم ۴۰۰ میلیون دلار عبور خواهیم کرد.

خودروسازان از توان شرکت های داخلی در حوزه تولید قطعات و ملزومات مورد نیاز خود استفاده کنند

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، بیان کرد: خودروسازان هر قطعه ای را که در داخل امکان ساخت آن وجود دارد، داخلی سازی کنند و از توان شرکت‌های داخلی در حوزه تولید قطعات و ملزومات مورد نیاز خود استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر قطعه ای امکان ساخت داخل وجود داشته باشد جلوی واردات آن را می گیریم و نخواهیم گذاشت که ثبت سفارش برای آن انجام بشود.

برنامه استاندارد یورو ۵ برای بسیاری از تولیدات خودرو انجام شده است

رحمانی کیفیت بهتر و قیمت پایین تر را از مزیت های داخلی سازی قطعات عنوان کرد و گفت: برنامه استاندارد یورو ۵ برای بسیاری از تولیدات خودرو انجام شده است و در مواردی که هنوز انجام نشده است نیز در حال پیگیری است.

ساخت داخل باید با تحقیق و توسعه و استفاده از R&D همراه باشد

وی با تاکید بر لزوم ورود فناوری های نوین و تکنولوژی های جدید و به روز در حوزه ساخت داخل گفت: ساخت داخل باید با تحقیق و توسعه و استفاده از r&d همراه باشد.

گفتنی است که در این بازدید، طرح تولید قطعات مورد استفاده خودرو ها در شرکت مهندسی دنا فراز صنعن توسط رضا رحمانی، وزیر صمت در شهرک صنعتی پرند مورد افتتاح قرار گرفت.

رضا رحمانی همچنین از نمایشگاه توانمندی های ساخت داخل شرکت مهندسی دنا فراز صنعت در حوزه خودرو بازدید به عمل آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز