با حضور بخشدار قلعه نو؛

شورای حفاظت از محیط زیست بخش قلعه نو‌تشکیل شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۲۲:۱۱:۱۱
کد خبر: ۹۴۵۷۲۳
شورای حفاظت از محیط زیست بخش قلعه نو‌تشکیل شد
جلسه شورای حفاظت از محیط زیست به ریاست علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو،سید حسن طباطبایی معاون محیط زیست شهرستان ری،سمیرا تاجیک نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، داود تورانی کارشناس فنی و بحران فرمانداری ویژه شهرستان ری،بهروز کریمی رئیس جهاد کشاورزی قلعه نو و دهیاران بخش قلعه نو در دهیاری کریم آباد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در ابتدای جلسه علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه شهروندان خواند و اذعان داشت: طبق اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وظیفه همه شهروندان حفاظت از محیط زیست است.همچنین طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، کوشش و اقدام برای رفع مشکلات زیست محیطی از مهمترین وظایف مسئولان به شمار می آید.

بخشدار قلعه نو تصریح کرد: ضرورت تشکیل این شورادر بخش قلعه نو بر کاهش آلودگی محیط زیست ومبارزه با صنایع آلاینده در بخش قلعه نوگذاشته شده است.

وی افزود:متاسفانه شاهد تبدیل شدن بعضی از دامداریها و پرورش قارچ به مراکز پسماند هستیم   که طی هماهنگی با بخشداری مرکزی ودهیاری زمان آباد  طرح مبارزه با ۴۳ واحد مرکزپسمانددر روستای زمان آباد آغازشد و ۴۳ واحدمرکزپسماند شناسایی و به مالکین آنها اخطار داده شده است که با پشتیبانی بخشداری قلعه نو تمام مراکز تخلیه خواهند شد‌و این طرح به صورت دوره ای در سطح بخش قلعه نو صورت خواهد گرفت.

علیرضا صادقی افزود:کوره های ذغال در حریم روستاها بدون‌مجوز وبه صورت سنتی و باآلودگی بسیارزیاد فعال هستندکه در سال گذشته تعدادی تخریب شدند.

در ادامه جلسه علیرضا صادقی درخصوص مراکز پسماند و زباله سوزی ضمن همکاری با اداره محیط زیست شهرستان ری خواستارحکم ۴۸ساعته‌ درخصوص اقدامات اولیه این مراکز شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور مدعوین و استقبال آنان از برگزاری جلسه فوق، تاکید کرد: این حضور به معنای رغبت و علاقه مدیران‌شهرستان ری ودهیاران بخش قلعه نوبه پیگیری مباحث مرتبط با حفظ محیط زیست است که اقدامات با پیگیری بخشداری قلعه نوجهت رسیدن به نتیجه مطلوب همراه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز