نسیم حیات علم پردازش آب را بررسی میکند

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۶:۵۰:۰۵
کد خبر: ۹۴۸۸۵۷
نسیم حیات علم پردازش آب را بررسی میکند
ششمین قسمت از برنامه نسیم حیات با موضوع «آب های پردازش شده» به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه 22 دی ماه ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ آب به عنوان یک ماده شیمیایی شفاف، بی مزه، بی بو و تقریبا بیرنگ است که جزء اصلی جریانهای زمین ، دریاچه ها و اقیانوسها و در کل باعث حیات تمام موجودات بر روی کره زمین است، همواره مورد توجه محققین و دانشمندان سراسر جهان بوده است.

فرآیندهایی مثل یونیزاسیون و مغناطیسی کردن دو روش پردازش آب هستند که به نظم قرار گرفتن مولکولهای آب در کنار هم کمک می کنند و علاوه بر اصلاح ساختار مولکولی آب، قدرت حلالیت، میزان اکسیژن محلول و قدرت احیاکنندگی آب را بالا میرند؛ و به اصطلاح آب پردازش می شود.

اما آیا مصرف این آب ها به درمان بیماری ها کمک می کند؟ آیا می توان با آبیاری و تغییر روش کشت به کمک این علم انتظار محصولات پربار تر و بهتر را در کشاورزی و باغداری داشت؟ کشور ما چقدر در این علم پیشرفت کرده است؟

"نسیم حیات" در این قسمت سعی دارد به بررسی کاربرد آب پردازش شده در اصلاح کشاورزی و حتی بهبود عملکرد بدن انسان و همچنین فعالیت های انجام شده ی داخلی در این زمینه بپردازد.

دکتر حامد کلانتری پژوهشگر مجموعه رسانه ای و مطالعات راهبردی حیات در حوزه بیوتکنولوژی و دکتر سیدرضا رضایی دریاکناری پزشک عمومی ، متخصص و مدرس طب سنتی در ششمین قسمت از نسیم حیات میهمانان استودیو خواهند بود و به تشریح این علم و کاربرد و تحقیقات انجام شده در این زمینه در کشور ما خواهد پرداخت.

نسیم حیات کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است که هر هفته یکشنبه ها به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی و با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت 21:30 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد بود.

77

نظر شما