رئیس شورای اسلامی شهر ملارد مطرح کرد:

تعامل و همپوشانی مدیریتی اعضای شورای شهرملارد عامل مهم پیشرفت پروژه های عمرانی

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۶:۵۴:۵۲
کد خبر: ۹۴۹۹۶۰
محبوب اکبری گفت، شورای اسلامی دوره پنجم شهرملارد از لحاظ سنی و تفکری شورای جوانیست.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، یکی از مشخصه ها و مولفه های  مهمی که باعث موفقیت مدیران شهری از روزهای نخست وآغاز به کار شوراهای اسلامی طی ادوار گذشته و حال حاضر در بحث اقدامات عمرانی و خدماتی  و اتخاذ تصمیمات خرد و کلان شده، عامل فوق مهم تعامل و هماهنگی  اعضاء و تاسی و بهره مندی  از تجارب دوره های گذشته بوده است. با گذشت  بیش از دو دهه از شکل گیری شوراهای اسلامی در قالب نوین،هم اینک گاه آن است تا ادعا کنیم  شوراهای اسلامی به سن بلوغ فکری خود رسیده، اکثر اعضای شوراها ضمن کسب تجربه به موازات سالهای ماضی، تخصصهای لازم را نیز به دست آورده اند.نیاز به توضیح نیست که شورای اسلامی شهر ملارد با اینکه در یکی دو سال اخیر ضمن رویارویی با مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی،معضل دیگری  نیز داشته و نمایندگان مردم در شورای اسلامی بخش زیادی از انرژی و توان خود را معطوف این معضل و انتخاب شهردار اصلح نموده اند.اما به گواه سیمای شهر و شهروندان این خلل مدیریتی  با هماهنگی و همکاری منتخبین پارلمانی مردم هرگز باعث اختلال در فعالیت های عمرانی و خدماتی شهر نشده، بلکه تصمیمات علی الحده ای همراه با این عدم ثبات مدیریتی مکمل  تامین نیازهای عمرانی و خدماتی مردم شده است.

حدود 60 درصد ازاعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر ملارد را اشخاص حقیقی شکل داده اند که بیش از یک دوره مورد رای و نظر مردم واقع شده اند. وکلای صادقی که به سبب صداقت در کار و مردمداری مورد وثوق اکثریت رای دهندگان قرار گرفته،در دوره فعلی تجارب دورهای قبل را برای هرچه بهتر شدن نظارت بر امور اجرایی و اخذ تصمیمات مهم شهری به کار خواهند گرفت.باتوجه به مطالب فوق در آستانه سه سالگی شوراهای دوره پنجم به گفتگویی اختصاصی با رئیس شورای اسلامی شهر ملارد(مهندس محبوب اکبری) پرداختیم تا از نتایج هماهنگی و همفکری منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر ملارد آگاه شویم وبخش های مهم آنرا به اطلاع مردم خوب و شریف این شهر برسانیم.

محبوب اکبری رئیس شورای اسلامی شهر ملارد در این گفتگو نخست به شرح کوتاهی از چگونگی وضعیت فعلی اعضای شورای دوره پنجم پرداخت و چنین اظهار نظر نمود که: شورای اسلامی دوره پنجم شهرملارد از لحاظ سنی و تفکری شورای جوانیست؛ شورایی توام با تجارب فراوان  که از اعضای  ادوار گذشته به دست آمده است. خوشبختانه حدود پنج نفر از اعضای دوره پنجم همان اعضای  دوره قبل و چهار نفر دیگر در دوره ی جدید موفق به کسب رای و نظر مردم و به تبع آن حضوردر شورای اسلامی دوره  پنجم شده اند. برهمین اساس شورای فعلی تلفیقی از پویایی و جوانی این دوره با تجربه ی اعضای دوره پیشین می باشد  که این امرمحرکی شده برای دستیابی به اقداماتی که قبلا امکان بروز و ظهور نداشته اند. لذا  شهرداری می تواند در راستای فعالیت های شهری و مدیریت شهری گام های نوینی برای آینده ترسیم کند. اقداماتی که قبلا زمینه های اجرایی آن میسر نبود و در حال حاضر امکان عملیاتی نمودن آنها فراهم شده است. قاعدتا وقتی تفکر جوانی و انگیزه همگام و همراه با تجربه باشد اثرگذارتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: همانطور که میدانید شهر ما از لحاظ زیرساخت ها و سرانه شهری فاصله زیادی با استانداردهای موجود دارد. همین موضوع باعث شد تا در اوایل  دوره پنجم به کمک زیرساخت های ورزشی بالغ بر 4 الی 5 سوله ورزشی در سطح شهراحداث کنیم ؛همچنین  تفکر و تجربه شورای پنجم همراه با همت و پشتکار اعضای فعلی به کمک شهر آمده تا با همکاری و هماهنگی اداره ورزش و جوانان به حداقل های استانداردی دست یابیم. هرچند با استانداردها فاصله زیادی داریم اما با حداقل های موجود توانستیم پاسخگوی بخشی از نیازهای علاقه مندان به ورزش باشیم.

ریاست شورای اسلامی شهر ملارد اظهار داشت: در سال جاری اعضای شورای اسلامی علاوه بر رسالت مدیریت شهری به دلیل عدم وجود زیرساختهای فرهنگی  به مباحث فرهنگی ورود کرده تا یکی از اصلی ترین نیازهای شهرملارد را برای شهروندان فراهم سازند . در این دوره علاوه بر خانه فرهنگی غرب سرآسیاب، ساختمان فعلی شورای اسلامی در ایام الله مبارک دهه فجر کاملا به مجموعه فرهنگی شهرداری اختصاص داده خواهد شد تا شهروندان بتوانند از این مجموعه به عنوان خانه فرهنگ و جوان استفاده نمایند. شایان ذکر است که  یک  باب خانه فرهنگ محله ای  نیز در شرق سرآسیاب در دست احداث می باشد که در ایام دهه فجرپیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

محبوب اکبری نیازهای زیرساختی شهرملارد را گسترده خواند و ادامه داد: پس از مرحله بندی های مدیریت شهری، شورای دوره پنجم  گسترش فضای سبز و پارک  بانوان را در دستور کار خود قرار داده تا شهر از امکانات رفاهی و ورزشی قابل قبولی برخوردار شود. همچنین اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در دو سال گذشته (اوایل دوره پنجم) مباحث ورزشی را سرحوله کار قرار داد که امیدواریم تا  انتهای سال 98 سه الی چهار مجموعه فرهنگی در خور شان شهروندان را درسطح شهر احداث و تجهیز نماییم .

وی عدم ثبات مدیریتی شهر را ممانعت از پیشرفت پروژه های عمرانی ندانست و تصریح کرد:در رابطه با عدم ثبات مدیریت شهری باید اذعان نمود که متاسفانه این موضوع یک آفتی مدیریتی است که در دوره پنجم شوراها گریبانگیر غالب شهرها و شوراهای اسلامی شده است به جرات می توان گفت 80درصد شهرهای اقماری استان تهران از این قاعده مستثنی نبوده  با توجه به مشکلات و معضلات موجود از جمله تورم  لجام گسیخته که در یکسال گذشته برای خیلی از شوراها و شهرداری ها پیش آمده شوراها را به سمت و سوی ارائه راهکار اساسی و به نوعی پوست اندازی در حوزه مدیریت شهری سوق داده است.

اکبری در ادامه یادآور شد: متاسفانه شهر ملارد هم از این قاعده مستثنی نبوده، همانند سایر نهادهای دیگر دو سال متوالی درگیر این قضیه بوده است اما ذکر این مسئله ضروریست که با وجود عدم تحقق بودجه مصوب شورا خوشبختانه هیچ یک از پروژه های عمرانی و خدماتی  با تاخیر مواجه نشده اند. با توجه به تمام مواردی که مستندا مطرح شد بنابراین هیچ تداخلی در روند اقدامات عمرانی و رفاهی ایجاد نکرده و تمام پروژه های در دست اجراء به روند تکمیلی خود نزدیک می شوند. همه اعضای شورا و شهرداری و همچنین سرپرستانی که تا این لحظه انتخاب شده اند با همکاری و همیاری هم اجازه ندادند این قطار از حرکت باز ماند. همانطور که در سطح شهر مشهود است این روند کاملا به مسیر خود ادامه داده و حتی پروژه هایی نیز در بین راه تعریف شده که در بودجه سالجاری اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته نشده بود. فلذا به یاری خداوند سبحان برخی از پروژه هایی را که در دهه فجر افتتاح خواهیم نمود اصلا در بودجه تعریف نشده اند.

وی در ادامه به معرفی برخی از پروژه های شهر پرداخت و اذعان داشت: برخلاف سنوات قبل مدیریت شهری شهرملارد برای  هفته دولت  پروژه خاصی در دست افتتاح و آماده بهره برداری نداشت اما با همت تمام مدیران و دلسوزان منطقه برای دهه مبارک فجر(98) بالغ بر 10 پروژه افتتاح وبرای بهره برداری در اختیار مردم قرارخواهند گرفت. از بین این پروژه ها می توان به پروژه اسپرت پارک مجموعه ای  که در 140 هزار مترمربع و در در مارلیک واقع شده و نمونه ای کم نظیر در غرب استان تهران است اشاره نمود، البته فاز اول آن بعنوان پارک بانوان ، فازدوم یک سوله ورزشی و فاز بعدی یک مجموعه کاملا ورزشی تفریحی خواهد بود ، همچنین یک اسپرت پارک دیگر نیز در دست اقدام می باشد که در دهه فجر به حول قوه الهی به ثمر خواهد نشست.

اکبری ریاست شورای اسلامی شهر ملارد در ادامه توضیحات خود افزود: بجزافتتاح پروژه های در دست اقدام نیز پارکینگ طبقاتی و فرهنگسرای دارای آمفی تئاتر 750 نفره هم برای هفته دولت سال آتی(99) پیش بینی شده و برای افزایش سرانه ورزشی یک سوله ورزشی در حریم شهر در دست احداث می باشد که در دهه  خجسته فجرانقلاب سالجاری افتتاح خواهد شد.همچنین احداث بلوار لم آباد که  تصادفات زیادی در آن بوقوع پیوسته نیز در دستور کار قرارگرفته تا طبق پیش بینی های بعمل آمده در یکی از روزهای دهه مبارک فجر به پایان خواهد رسید.

وی به خبرنگار ما گفت:همانگونه که پیشتر اشاره شد مدیریت شهری شهر ملارد(شهرداری و شورای اسلامی)با وجود مشکلات و معضلات اقتصادی سالهای اخیر پروژه هایی خارج از بودجه مصوب نیز داشته است که برای نمونه می توان به دو پارک محله ای در شرق سرآسیاب و خانه فرهنگ محله ای به ابعاد 700متر زیربنا وساختمان جدید شورای شهر اشاره نمود.

 این مقام مسئول و نماینده مردم در شورای اسلامی شهر ملارد اقدامات شورای پنجم ملارد را چشمگیر عنوان نمود و اضافه کرد: پروژه های ریز و درشت کثیری بطور مستمر اجرایی شده که بخشی از آنها امور روزمره و روتین شهرداری قلمداد می شوند از جمله آسفالت خیابانها، رفیوژ برخی معابر و جداول و روشنایی چهارراه ملارد تا بلوار آیت الله  هاشمی رفسنجانی و روشنایی بلوار لم آباد همگی گوشه از فعالیتهای روزانه شهرداری ملارد می باشند.                                                                    .

وی افزود:یکی از تکالیف خطیری که پس انتخاب شهردار به وی تکلیف شده، ادامه و تکمیل  پروژه های نیمه کاره است که به غیر از این پروژه های نیمه کاره اگر ایده و برنامه ای در توان داشته باشند میتوانند  تعریف و اعمال کنند و سپس به شورای شهر ارائه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملارد انتخاب مهندس کولیوند شهردار جدید شهر ملارد را حاصل تعامل اعضای شورای شهر خواند و ادامه داد: در خصوص انتخاب مهندس کولیوند تجربه ی وی بعنوان اصلی ترین شاخصه مد نظر قرار گرفته واز آنجایی که وی سالهای زیادی را بعنوان شهردار در شهرهای مختلف مشغول به  خدمت بوده اند باعث شد با 8 رای قاطع اعضای شورا انتخاب شوند. از آن گذشته  فعالیت  وی در شهرهای مشابه شهرملارد با بافت شهری و جمعیتی نسبتا یکسان همانند شهرقدس و باغستان شهرهایی که علاوه بر شباهت بافت شهری و جمعیتی، از لحاظ چارت شهری نیز مشابه این شهر می باشند باعث شد از همان روزهای نخست شورا به دنبال گزینه هایی با مشخصات شهردار جدید شهر ملارد(مهندس کولیوند)باشند. همچنین تجارب و سوابق ارزنده ی مهندس کولیوند شاخصه ی برجسته و قابل توجهی است که باعث شد دوستان شورا در انتخاب وی به عنوان مدیریت شهری شهرملارد باهم متفق القول شوند.

وی در خاتمه متذکر شد: با صداقت کامل یادآوری می شود شهر ملارد  از جمله شهرهایی است که  در بین شهرستانهای استان تهران از نظر همدلی، اتحاد و همبستگی بسیار عالی عمل کرده و همپوشانی بسیاری میان مسئولین خدمتگزار ادارات و سازمان های شهرستان بوده و خواهد بود چراکه امام جمعه بسیار خوبی داریم که همیشه با دیدگاه های تخصصی مسائل را بررسی میکند و با یک نظر راهبردی و ارشادی به دنبال رفع موانع و مشکلات هستند. هیچکدام از ادارات و دستگاه ها در شهرستان ملارد از هم مجزا نیستند و دربحث اتحاد و همدلی با هم درکمال هماهنگی و تعامل در ارتباط هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز