حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:

حمایت از شورای نگهبان حمایت ازقانون است

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۲:۱۵:۱۰
کد خبر: ۹۵۱۹۹۹
حمایت از شورای نگهبان حمایت ازقانون است
نماز جمعه این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر با اشاره به اینکه  کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دلها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ملت بر آمریکا، تازه شیرین شده بود که خبر اولیه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با ۱۷۹مسافر که ۱۴۶نفر آن ایرانی بودند، تلخ شد گفت: گذشت دو روز از واقعه و یاوه گوییهای ترامپ و غربیها در باره عین الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپیما چندان به چشم نیاید. اما اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در صبح روز شنبه، مبنی بر بروزخطای انسانی از طرف پدافند ایران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد.

او ادامه داد: اطلاعیه ستاد کل، علت اصلی حادثه را فضای جنگی حاکم بر آسمان اطراف ایران در شب چهارشنبه و آمادگی صد در صد پدافند ایران و خصوصا تهران اعلام کرد که در یک خطای سهوی، منجر به این فاجعه بزرگ و ناگوار شد و ستاد کل با توضیح صادقانه ماجرا بر اساس اسناد و بررسی هایی که تا آن ساعت رسیده بود و بدون توجیه و فرافکنی خطای انسانی را پذیرفتند واعتراف کردند  و از مردم و صاحبان عزا عذرخواهی کرده و قول پیگیری دقیق تر حادثه و تلاش برای تقویت فنی سامانه‌ها برای جلوگیری از بروز این گونه حوادث اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در بخش کهریزک گفت: تردیدی نیست که خطای انسانی روی داده است. این موضوع در بیانیه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم آمده است. علت اصلی صدورسریع اطلاعیه ستاد کل و اعلام صادقانه به مردم هم، دستور سریع رهبر حکیم انقلاب بوده است. اما باید از کسانی که دائما در صدد بزرگ نمایی ضعفها هستند و حتی ازصاحبان داغ نیز پا رافراترگذاشته اند، چرا ” وجه مسئولیت پذیری سپاه” را در نظر نمی‌گیرند و به آن وزنی نمی‌دهند؟ حق این است که این نوع سرعت در بررسی سانحه هوایی و سرعت در اعلام و صداقت در پذیرش مسئولیت خطا، در نوع خود، در جهان، بی‌سابقه است. جرا این بُعد از حادثه به چشم گروهی از تحلیلگران و نویسندگان و مسئولان، نمی‌آید.

نقش آمریکا ی پلید به عنوان مسبب اصلی حوادث اخیر، در کجای نظام و دستگاه تحلیلی دلدادگان به غرب و دلسوزان دروغین آسایش و رفاه مردم قرار دارد؟ آنان که امروز نقش دشمن اصلی را کم رنگ می‌کنند و خطای یک نفر را به پای یک نیرو و کل نظام می‌گذارند، بسیار بی انصافی است اینهاهمان کسانی هستند که سالهاست با گفتمان سازش، در بوق تنش زدایی دمیده اند و با دوگانه سازی ” جنگ و صلح” و ” معیشت و امنیت” و ” معیشت و مقاومت” همه چیز را به سازش و مذاکره گره زده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز