سه کتاب حوزه توانبخشی در ری رونمایی شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۸:۰۹
کد خبر: ۹۵۴۱۷۳
سه کتاب حوزه توانبخشی در ری رونمایی شد
سه عنوان کتاب نوشته «علی حسین معین نعمتی» در اداره بهزیستی شهرستان ری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ علی حسین معین نعمتی مدیر بهزیستی شهرستان ری دانش آموخته مدیریت و توان بخشی است که علاوه بر ارائه ده ها مقاله در حوزه توان بخشی، کتاب های «ورزش و سندرم داون» و «مدل های ناتوانی» را ترجمه و کتاب «مغز برتر» را نیز تالیف کرده است.

«علی حسین معین نعمتی» در آیین رونمایی از کتاب های یادشده اظهار داشت: در ابتدا انسان باید خود را بشناسد تا بتواند جامعه خویش را ارزیابی و تلاش کند تا دردهای جامعه را کاهش دهد.

وی افزود: در تمامی جوامع، آسیب های اجتماعی وجود دارد که بسیاری از آنها قابل پیشگیری و درمان است و در کشور ما نیز سازمان بهزیستی با همکاری سایر نهادهای مرتبط برای پیشگیری و درمان این آسیب ها اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

وی گفت: در حوزه معلولان نیز گام های ارزنده ای برداشته شده ولی میزان خدمات به این قشر تاثیر گذار کافی نیست.

مدیر بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: ده ها فعال هنری، فرهنگی و اجتماعی در بین معلولان شهرری حضور دارند که گمنام هستند و باید زمینه برزو و ظهور فعالیتشان فراهم شود.

در ادامه «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به فعالیت های حوزه کتابخوانی در شهرستان ری یادآور شد: در سال 98 بیش از 200 برنامه در حوزه کتابخوانی انجام شد که بخشی از آن به معلولان و مددجویان اختصاص داشت.

وی افزود: رونمایی از کتب نویسندگان معلول، تجلیل از نویسندگان معلول و مددجوی آسایشگاه ها، ایجاد کتابخانه در مراکز بازپروری، ترک اعتیاد و ندامتگاه از جمله برنامه های کتابخوانی برای مددجویان در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: این اداره آمادگی دارد تا با همکاری اداره بهزیستی، مددجویان و معلولانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند را حمایت کند.

گفتنی است در ادامه از کتاب های «ورزش و سندرم داون» و «مدل های ناتوانی» و «مغز برتر» ترجمه و تالیف «علی حسین معین نعمتی» رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز