رئیس شورای اسلامی شهرستان ری:

ایجاد مرکز پسماند در فشافویه توسعه گردشگری را مختل می‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۳:۳۳:۵۷
کد خبر: ۹۵۴۲۳۹
ایجاد مرکز پسماند در فشافویه توسعه گردشگری را مختل می‌کند
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت:طبق بررسی های انجام شده از سوی محققان و‌ کارشناسان محیط زیستی احداث مرکز پسماند در مراتع هوشنگ آباد علاوه بر معضلات زیست محیطی از نظر اخلال در توسعه صنعت گردشگری نیز تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حسن خلیل آبادی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در نشست بررسی و هم اندیشی رفع معضلات انتقال پسماندهای استان تهران به فشافویه با بیان اینکه شهرستان ری و به خصوص بخش فشافویه از نگاه حداقلی مسئولان استانی برخوردار است، اظهار داشت: شهرستان ری و به خصوص بخش فشافویه به واسطه قدمت منطقه در گذشته مهد تمدن، علم و تولید و توسعه بودن اما در حال حاضر مورد غفلت و بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر بخش کشاورزی شهرستان ری و بخش فشافویه نیز از جهت تامین آب مورد نیاز با مشکل مواجه است و با وجود اینکه تمامی آب های سطحی و فاضلاب های تهران به شهرری سرازیر می شود هیچ سهمی از این منابع ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت:  در حال حاضر مراتع سرسبز فشافویه و منابع طبیعی احیا شده در این منطقه تبدیل به محل انباشت پسماند ساختمانی و صنعتی شده است و اخیرا نیز بناست که بر اساس برنامه های استانی مراتع هوشنگ آباد تبدیل به مرکز پسماند ویژه خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده از سوی محققان و‌ کارشناسان محیط زیستی احداث مرکز پسماند در مراتع هوشنگ آباد علاوه بر معضلات زیست محیطی از نظر اخلال در توسعه صنعت گردشگری نیز تاثیر گذار است .

خلیل آبادی با اشاره به تخلیه و انباشت زباله در مرکز پسماند آرادکوه مطرح کرد:  روزانه بیش از ۱۰۰کامیون حمل زباله 30 تنی روزی در حدود سه مرتبه در این محور تردد می‌کنند و مشکلات بسیاری را برای شهرستان ری و شهرک کهریزک ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به سرریز مشکلات شهر تهران در ری تاکید کرد:  میزان آلایندگی در تهران و شهرری بسیار بالاست اما همواره در موارد بحرانی میزان آلودگی شهرری ۳۰ تا ۴۰ واحد آلوده تر  از تهران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز