شهردار منطقه۲۲ در نشست با شورایاری محله کوهک، مطرح کرد:

طرح تفصیلی جدید، منطقه را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند/ مسیر مدیریت شهری به سمت اصلاحات و پیشرفت است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۴:۲۳:۲۸
کد خبر: ۹۵۴۲۷۷
طرح تفصیلی جدید، منطقه را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند/ مسیر مدیریت شهری به سمت اصلاحات و پیشرفت است
شهردار منطقه22 با اشاره به طرح تفصیلی جدید این منطقه گفت: این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و در آینده، منطقه را به جایگاه اصلی خود باز می گرداند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ در نشستی با شورایاری محله کوهک که با حضور دبیر و اعضای شورایاری برگزار شد، طی سخنانی گفت: شما به عنوان نمایندگان مردم باید نظرات و انتقادات مردم را بی محابا به مدیران شهری انتقال دهید.

شهردار منطقه22 با بیان اینکه مدیریت شهری منطقه از نظرات و انتقادات شورایاری ها استقبال می کند، افزود: نقد و نظرات شما درباره اقدامات شهرداری باعث می شود تا ما اشکالاتمان را متوجه شویم اما به شرطی که نقدتان علمی، فنی و کارشناسی باشد.

نوذرپور با اشاره به بدهی‎های میلیاردی شهرداری به پیمانکاران که از مدیریت گذشته شهری بجا مانده است، افزود: با وجود بدهی‌های مالی، بسیاری از مشکلات شهری در حال حل و انجام است و مسیر شهرداری به سمت اصلاحات و پیشرفت است.

 وی با اشاره به شرایط سخت کشور در حال حاضر، خاطرنشان کرد: این شرایط سلسله بار به شهرداری هم مشکلاتی را وارد کرده است و باید با همبستگی و اتحاد به سمت جلو حرکت کنیم.

نوذرپور تاکید کرد: در این اوضاع حساس کشور و وضع سخت معیشتی مردم، شهرداری در دسترس‌ترین ارگان خدمات رسان به مردم است و شهروندان روزانه به دفعات با شهرداری در ارتباط هستند با توجه به اینکه در برخی از خواسته ها شهرداری نه وظیفه دارد و نه بودجه.

عدم هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان

شهردار منطقه22 با اشاره به هماهنگی بسیار پایین دستگاه‌های خدمات‌رسان در همین منطقه، ادامه داد: مدیریت شهری منطقه بارها درخواست اعلام برنامه اجرا از  سوی سازمان ها را داشته اما متاسفانه برنامه‌ی به شهرداری ارائه نمی‌شود و بطور مثال تا شهرداری بعد از اتمام کار، کانال حفاری آب و فاضلاب را آسفالت می‌کند شرکت گاز فردای آن روز همان مسیر را حفاری می‌کند و این یک صرف هزینه مشهود است.  

شهردار منطقه 22 با اشاره به موضوع روشنایی در سطح این منطقه و نبود روشنایی کافی در برخی از معابر گفت: شهروندان به طور مداوم گلایه‌هایی در مورد روشنایی سطح معابر دارند که در این خصوص با شرکت برق تهران مذاکراتی را انجام داده‌ایم اما آنها نیز محدودیت‌هایی در حوزه مالی دارند. متاسفانه منطقه22 در مورد آب و فاضلاب، برق و گاز و... مشکلات عدیده‌ای دارد که هر کدام از این مشکلات باید به وسیله وزارت خانه ها حل شود.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه فضاهای خصوصی قبل از بوجود آمدن فضاهای عمومی در منطقه ۲۲ شکل گرفته است، گفت: در مدیریت شهری گذشته زمین‌هایی که به عنوان سرانه‌های عمومی بوده است به بخش خصوصی فروخته شده و در آینده با جمعیت مازاد روبرو هستیم.

نوذرپور درباره کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و ... در منطقه ۲۲ گفت: تامین این سرانه‌ها به عهده شهرداری نیست و در واقع سرانه ۷ گانه سرانه‌های هستند که دستگاه‌ها و سازمان‌ها وظیفه تامین آنها را به عهده دارند.

روزانه 14هزار دانش آموز از منطقه22 به سایر مناطق مهاجرت می کنند

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی و مهاجرت روزانه 14 هزار دانش آموز از منطقه22 به سایر مناطق، گفت: در منطقه۲۲ کمبود مدرسه داریم، ولی قانون وظایف همه سازمان ها را صراحتا مشخص کرده است و شهرداری وظیفه‌ای برای ساختن مدرسه ندارد و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص مسئولیت دارد.

نوذرپور تاکید کرد: مدیریت شهری گذشته چون وظایف برخی از دستگاه ای دولتی و غیر دولتی را انجام داده است آن دستگاه های دیگر وظایف ذاتی خود را فراموش کرده اند و این یک آفت است.

شهردار منطقه22 با بیان اینکه سازمان زمین شهری هم زمین های با سرانه های آموزشی دارند، ادامه داد: نمی‌دانم چرا آموزش و پرورش از آن سازمان طلب زمین با سرانه آموزشی نمی کند و فقط از شهرداری انتظار کمک دارد.

شهرداری منطقه زمین‌های با سرانه آموزشی را تحویل آموزش و پرورش داده است

وی با اشاره به اهداء رایگان قطعه زمین به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه گفت: برای بالا بردن سرانه‌های آموزشی منطقه۲۲ اقداماتی را شروع کرده‌ و زمین های در تملک منطقه با سرانه آموزشی را به صورت رایگان در اختیار آموزش پرورش قرار داده‌ایم .

طرح تفصیلی جدید، منطقه را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند

شهردار منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی جدید منطقه اشاره کرد و افزود: این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و از این به بعد رویکرد زیست محیطی در منطقه حکمفرما خواهد شد.

نوذرپور با اشاره به ظرفیت‌های بالای طرح تفصیلی منطقه 22 گفت: این طرح از قابلیت‌های خوبی برخوردار است که در کنار جلوگیری از افزایش جمعیت پذیری سعی دارد تا راهکار‌هایی را نیز برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این منطقه ارائه کند.

نوذرپور در ادامه تاکید کرد: اولین اقدام ما این بود که از بلند مرتبه سازی جلوگیری کنیم و بر این اساس هیچ پروانه‌ای برخلاف مفاد طرح تفصیلی و هیچ پروانه بلند مرتبه سازی صادر نکرده‌ایم.

چیتگر یک عرصه دولتی و ملی است

وی با اشاره به نقش فرامنطقه‌ای منطقه 22 تهران گفت: منطقه 22 تهران باید کارکرد واقعی و نقش اساسی خود را برای تهران ایفا کند و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان باشد.

شهردار منطقه22 با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر جز سرمایه‌های ملی حساب می‌شود، افزود: حفظ و توسعه جنگل‌ها و فضای سبز منطقه از وظایف اصلی مدیریت شهری منطقه است و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: فضاهای سبز شهری نیز به عنوان عرصه‌های فعال و پویای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و باید توجه شهروندان و مدیران را به اهمیت نگه‌داشت، حفظ و ارتقا فضای سبز جلب کرد.

نوذرپور فضای سبز شهری را جز فضاهای ضروری و لاینفک پیکره شهرها دانست و گفت: کمبود فضای سبز شهری می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این پارک جنگلی به عنوان تفرجگاه طبیعی فرا منطقه‌ای برای شهروندان شهر تهران است، افزود: این پارک نقش کلیدی در جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران دارد.

شهردار منطقه ۲۲، با بیان اینکه پارک جنگلی چیتگر از لحاظ بافت پوشش گیاهی، موقعیت جغرافیایی و عملکرد زیست محیطی مورد توجه جدی مدیریت شهری منطقه است، خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی چیتگر یک تنفس گاه شاخص برای پایتخت است.

وی درباره تمهیدات صورت گرفته در منطقه 22 برای تامین آب مورد نیاز چیتگر خاطرنشان کرد: با توجه به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه 22، مذاکراتی را از مدت‌ها پیش با آب و فاضلاب منطقه ی آغاز کرده ایم که بر اساس آن  فاضلاب‌های مجتمع‌های مسکونی در منطقه به جای اینکه در جوی‌ها رها شوند به این تصفیه خانه تحویل شود و در مقابل آبی که تصفیه می‌شود  برای آبیاری چیتگر به شهرداری منطقه داده شود.

رکن شوراها، شورای محلات هستند

شهردار منطقه22 خطاب به شورایاری ها گفت: یکی از مطالبات جدی شما از شورای شهر باید  تثبیت جایگاه شورایاری ها به صورت قانون باشد.

نوذرپور با اشاره به جایگاه شورایاری در نظام برنامه ریزی شهری ، افزود: ترتیب برنامه ریزی های مدیریت شهری باید از درون محلات آغاز شود.

وی تاکید کرد: قاعدتا برنامه ریزی شهری باید از محلات آغاز و به سطح شهر خاتمه پیدا کند؛ اما متاسفانه آن چیزی که در حال حاضر می بینیم و در حال انجام است، برعکس اتفاق می افتد. در واقع رکن شوراها، شورای محلات هستند و باید جایگاه این شوراها، در قوانین شهری و کشوری به درستی احصا و اختیارات قانونی کافی، برای نظارت داشته باشند.

گفتنی است در این نشست که با حضور معاونین شهرداری منطقه22 برگزار شد، شورایاران محله کوهک به بیان مشکلات محله خود پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز