مریم بابایی مربی بدنساز ایرانی :

بانوان ورزش دوست روزانه یکساعت را به ورزش اختصاص دهند/ورزش برای یک بانو از ضروریات زندگی است

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۳:۴۸:۴۱
کد خبر: ۹۵۵۳۲۶
بانوان ورزش دوست روزانه یکساعت را به ورزش اختصاص دهند/ورزش برای یک بانو از ضروریات زندگی است
مریم بابایی مربی بدنساز بانوان گفت : بانوان ورزشکار و ورزش دوست حداقل کاری که می توانند انجام دهند روزانه یک ساعت را به ورزش اختصاص دهند تا زندگی شاداب تری را داشته باشند چون ورزش برای یک بانو از ضروریات زندگی می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مریم بابایی متولد 1366 یکی از مربیان موفق بدنسازی بانوان،دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس تربیت بدنی و فوق لیسانس بازرگانی در پایتخت در عین جوانی و با انگیزه بالا درخدمت به ورزش بانوان تهرانی ایفای نقش می کند. او در حال حاضر مربی و مدیر مجموعه وی آی پی" سعادت  "و مربی سالن بدنسازی بانوان را بر عهده دارد.

 وی یکی از مربیان بین المللی با تجربه و با انگیزه استان تهران به شمار می  رود که دوره IFBB  از فدراسیون بدنسازی جهانی و همچنین داور و مربی درجه ۳ از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی را طی کرده است.

این بدنساز ایرانی که بصورت جدی در این رشته فعالیت دارد در گفتگویی با برنا در خصوص آغاز فعالیت ورزشی خود می گوید: بنده از سال 83 ورزش را آغاز کرده ام و پس از طی کردن دوران آموزش مربیگری، موفق به دریافت کارت مربیگری بدنسازی شده ام و در شهر تهران این ورزش را ادامه دادم و از سال   90 مربیگری را آغاز کردم و از آن زمان به عنوان مربی بدنسازی بانوان شروع به کار کردم و هم اکنون نیز در باشگاه وی آی پی  در خدمت ورزش بانوان مخصوصاً رشته بدنسازی هستم.

 بابایی درباره انگیزه خود از  فعالیت در بدنسازی گفت : برای داشتن زندگی سالم و شاداب همه ما نیاز به ورزش داریم. بانوان همواره می گویند ما وقت ورزش کردن نداریم و یا مشغله زندگی روزانه وقت زیادی از ما می گیرد، باید به آنها بگویم  که من و همکارانم و تمام خانمهایی که بخشی از روز یا صبح خود را به ورزش کردن اختصاص می دهیم همگی مشغله زندگی روزانه مانند دیگران را داریم ، ولی توصیه دوستانه من به آنها این است که برای داشتن خوابی آرام به جای استفاده کردن از داروهای شیمیایی صبح کمی زودتر از خواب شبانه بیدار شوند به قول معروف سحرخیز باش تا کامروا باشی با برنامه ریزی برای امور زندگی روزانه زمانی از وقت خود را به ورزش کردن به ویژه ورزش دلخواه خود اختصاص داده تا با استرس کمتر زندگی کنند و زندگی سالم تری داشته باشند، من با ورزش کردن این مهارت یعنی زندگی سالم را کسب کرده ام.

مریم بابایی در پاسخ به این سوأل که چرا بانوان باید ورزش کنند و مزایای ورزش بدنسازی چیست؟ گفت: به خاطر اینکه سطح اطلاع بانوان درمورد بدنسازی بسیار پایین است بانوان علاقمند به رشته بدنسازی جایگاه این رشته ورزشی را به درستی نمی دانند درصورتیکه برای هر خانم حتی خانم های مسن و خانه دار که توانایی حتی بعدی از امور شخصی خود را ندارند  بدن سازی ، لازمه برای پایه بدنی، برای استخوان بندی، برای عضله سازی، بیماریهای مربوط به بانوان و چربی سوزی و زندگی سالم تر و شاداب تر و جوان تر ضروری به نظر می رسد.

 این مربی موفق بدنسازی بانوان تهرانی در پاسخ به این سوال که آیا ورزش بدنسازی مناسب برای بانوان مسن نیز می باشد اظهار داشت: متأسفانه در خصوص این قشر از بانوان جامعه باید بگویم به جهت عدم تحرک و انعطاف لازم و با توجه به سن و سال عضلات تحلیل می رود ولی با برنامه بدنسازی مناسب برای این بانوان می توانند ضعفهای جسمی خود را به مرور زمان کمتر کرده تا بتوانند فعالیت شخصی خود را بدون وابستگی به اشخاص دیگر انجام دهند.

بابایی در پایان گفت :  بانوان ورزشکار و ورزش دوست تهرانی جهت ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی خود، حداقل کاری که می توانند  انجام دهند روزانه یک ساعت را به ورزش اختصاص دهند تا زندگی شاداب تری را داشته باشند چون ورزش برای یک بانو از ضروریات زندگی می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز