استاندار تهران:

آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور است

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۰:۰۹:۴۱
کد خبر: ۹۶۲۰۵۴
آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور  است
استاندار تهران در آیین خشت گذاری و آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت : در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی توان به توسعه پایدار دست یافت و آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آیین خشت گذاری و آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار تهران برگزار شد.

محسنی بندپی در آیین این مراسم اظهار کرد : امروز آموزش و پرورش نیازمند تحولات زیرساختی و بنیادین برای تربیت نسل بالنده در کشور است.

استاندار تهران گفت : نظام آموزش و پرورش کانون اولیه نظام اجتماعی هرکشور است و عدم نگاه همه جانبه به مقوله سلامت و مسئولیت اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در این حوزه شده است. 

وی افزود : در مقوله مسئولیت اجتماعی با نگاهی بسته عمل کردیم و این نگاه را به جامعه  بسط ندادیم و همین امر موجب شده تا در تهران با کمبود  ۱۲ هزار کلاس درس مواجه باشیم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی توان به توسعه پایدار دست یافت و آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور  است.

بندپی ادامه داد: در استان با تقسیم کار   تعهد کردیم تا کمبود ۱۲ هزار کلاس درس را از طریق تعهد  ۳ هزار کلاس درس توسط دولت، ۳ هزار کلاس توسط سایر دستگاه ها ، ۳ هزار کلاس از طریق خیرین مدرسه ساز  و ۳ هزار کلاس نیز توسط تهاتر و فروش  اموال آموزش و پرورش جبران کنیم.

وی گفت : تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش مدیران و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی توسط مردم  در  این حوزه است.

photo_2020-02-09_11-02-05

نظر شما