روایت بازیگر فیلم دوزیست از شخصیت مریم؛

اخوان: سیاه نمایی ها، واقعیتی از جامعه کنونی است

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۲۲:۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۶۳۳۲۵
اخوان: سیاه نمایی ها، واقعیتی از جامعه کنونی است
الهام اخوان گفت: شخصیت مریم در فیلم دوزیست بسیار دشوار بود، چراکه کارگردان تقاضا داشت تا هیچ فردی از کاراکتر بازخورد نداشته باشد که نتواند آن را حدس بزند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ الهام اخوان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی برنا در رابطه با نقش خود در فیلم سینمایی دوزیست گفت: شخصیت مریم در فیلم دوزیست بسیار دشوار بود، چراکه کارگردان تقاضا داشت تا هیچ فردی از کاراکتر بازخورد نداشته باشد که نتواند آن را حدس بزند؛ به همین دلیل می‌بایست یک چهره ناشناخته و متفاوت از نظر عدم برداشت منفی یا مثبت شخصیت از سوی مخاطب، آن را بازی کند، شاید به نوعی بتوان گفت که مریم در این فیلم یک شخصیت مرموز بود.

وی ادامه داد: مریم در ابتدای فیلم دیالوگ کمتری داشت و بیشتر درگیر روابط دیگران و حضورش در صحنه¬ها به مخاطب بازخورد می‌داد و این موضوع باعث شد در بخش بعدی فیلم، کار بنده بسیار دشوار شود. با توجه به فید بکی که در بخش ابتدایی به مخاطبان داده شد و شخصیت مریم در فیلم باید گره های موجود و پیش آمده را باید حل می‌کرد، یک چالش بزرگ را برای بنده به وجود آورد که به یاری خدا توانستم کار را درست و با کمک دوستان و گریم مناسبی که داشتم انجام دهم، چراکه تا به امروز نظرات مخاطبان مثبت بوده است.

اخوان با بیان اینکه نباید اولین فیلم پیشنهادی را رد کرد؛ گفت: چالشی که در این رابطه برای بنده وجود داشت،  تفاوت این کاراکتر با الهام اخوان بود، این چالش جذاب و قابل جنگ بود؛ علاوه براین سعی کردم در نوع نگاه و صدای مریم و گریمی که برای او وجود داشت بهترین نمایش را خلق کنم و هر روز با خود تکرار می‌کردم که نباید مریم را فراموش کنم.

وی در ادامه افزود: دوزیست تلاش می‌کند تا از حفظ موقعیت و حفظ سهم همه انسانها از زندگی در هر شرایطی سخن بگوید. چراکه متاسفانه ما در اخلاق گرایی و انسانیت به جایی رسیده‌ایم که تنها برای خودمان همه چیز را می خواهیم و برای رسیدن به آن از روی اخلاقیات، صداقت، شعور، انسانیت و... به راحتی می‌گذریم. تمام افراد دوزیست با اینکه همواره با یکدیگر خوب بودند و مراقب یکدیگر بوده‌اند و احترام متقابل را رعایت می‌کردند، می‌توانند روزی یا زمانی اگر لازم بود بر روی همه‌ی این ها پا گذارند و دوزیست شوند.

بازیگر نقض مریم در فیلم سینمایی دوزیست عنوان کرد: دوزیست، این فیلم تنها یک یا دو نفر نبودند، از نگاه بنده هر شخصی برای آن چیزی که دوست دارد تلاش کرد، دیگران را نادیده گرفت، بنابراین دوزیست بود. برای مثال حتی عطا نیز برای دیده شدن دست به این کار زد.

وی ادامه داد: آقای نیک‌نژاد صراحت در کارگردانی و صراحت در کلام را به خوبی می‌دانند و همانگونه که خودشان نیز گفته‌اند، بدون شک این امکان وجود داشته است که دوزیست بی پروا تر و با شرح مسائل اجتماعی بیشتر و مشکلات یک اجتماع، سر باز کند.

بازیگر فیلم سینمایی دوزیست در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سینمای ایران پویاتر، بالنده تر و پرمفهموم تر از سالهای قبل جلو رود و نمادی باشد از فرهنگ غنی کشورمان. آرزو دارم سیاه نمایی ها که واقعیتی از جامعه کنونی است تبدیل به سپیدی و روشنی شود. بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه سینما امروز در مقابل دوربین ظاهر شدم و مجددا خود را به عنوان بازیگر تثبیت کردم، و هر روز تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا روزهای بهتری را بسازم و بتوانم وام‌دار تمامی افرادی باشم که در صحنه و پشت صحنه به‌عنوان یک گروه پویا فعالیت نموده‌اند تا این فیلم امروز در پرده نقره‌ای نمایش داده شود.

فیلم سینمایی دوزیست به نویسندگی و کارگردانی برزو نیک‌نژاد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز