مدیرعامل شرکت سابیر در گفتگو با برنا :

تصفیه خانه ششم آب تهران در تامین و انتقال آب شرب پایتخت، نقش راهبردی و استراتژیکی دارد

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۴:۱۱:۳۷
کد خبر: ۹۶۹۵۵۸
تصفیه خانه ششم آب تهران در تامین و انتقال آب شرب پایتخت، نقش راهبردی و استراتژیکی دارد
مهندس سجادی گفت، تصفیه خانه ششم آب تهران در تامین و انتقال آب شرب پایتخت، نقش راهبردی و استراتژیکی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبر گزاری برنا تهران،  همزمان با روز اول ماه رجب و با حضور مدیران عامل شرکت آب منطقه ای تهران و شرکت مشانیر و با حضور مهندس سجادی مدیرعامل شرکت سابیر، بهره برداری آزمایشی کانال سرریز تصفیه خانه ششم آب تهران به انجام رسید .

در همین خصوص مهندس سجادی مدیرعامل شرکت سابیر در گفتگو با برنا گفت: به دنبال رفع موانع اجرایی کانال سرریز تصفیه خانه ششم تهران واقع در اراضی لتمال کن،  عملیات اجرایی این بخش که حدود ۱۵۰۰ متر کانال بتنی با مقطع پنج متر در پنج متر است، بصورت آزمایش به بهره برداری رسید.

وی افزود، تصفیه خانه ششم آب تهران در تامین و انتقال آب شرب پایتخت، نقش راهبردی و استراتژیکی دارد.

او اظهار داشت، بعد از شروع عملیات اجرایی از تیرماه امسال در محدوده یاد شده، 130 هزار متر مکعب خاکبرداری و 11000 مکعب بتن ریزی انجام شد که  با افزایش سرعت کار، بخش عمده کانال مذکور اجرا و وارد مرحله آب اندازی شد.

مهندس سجادی با بیان اینکه، طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی کرج در مجموع 98 درصد پیشرفت داشته تاکید کرد، با تدابیر اتخاذ شده و با تزریق به موقع منابع مالی تا خرداد ماه سال آینده این طرح به مرحله بهره برداری نهایی خواهد رسید.

وی تصریح کرد،  کانال سرریز تصفیه خانه ششم تهران، بخش انتهایی طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیرکبیربود که سرریز تصفیه خانه ششم تهران را امروز به صورت آزمایشی به رودخانه کن هدایت کرد.  

مدیر عامل شرکت سابیر گفت، بهره برداری از این طرح به لحاظ پدافند غیر عامل و حذف حدود ۳۰۰ متر از پمپاژ آب تصفیه خانه‌های موجود به مناطق مرتفع شمالغرب تهران، نقش بسزایی در مدیریت بهینه منابع آب غرب تهران دارد.

     مهندس سجادی در پایان، خاطر نشان کرد، سه ملیون نفر از اهالی غرب تهران با بهره برداری از این تصفیه خانه از منافع آب شرب سالم  بهره مند خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز