غربالگری ۷۰۰ هزار نفر از مردم ری در طرح مقابله با ویروس کرونا در ایران

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۰:۰۱:۱۵
کد خبر: ۹۸۱۵۹۶
غربالگری ۷۰۰ هزار نفر از مردم ری در طرح مقابله با ویروس کرونا در ایران
۷۰۰ هزار نفر از مردم ری در طرح غربالگری ویروس کرونا شرکت کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علیرضا صدرایی  در جلسه ستاد کرونای اظهار  داشت: تعداد افراد عضو شده کم است و باید تمامی دستگاه های و مردم برای افزایش آمار این سامانه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی برای مسدود کردن سطح نفوذ کرونا و جلوگیری از شیوع آن  ارائه شده است، افزود: هم اکنون کمبود نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری از جمله تلفن همراه و کامپیوتر اصلی ترین مشکلات در افزایش آمار این سامانه است.

صدرایی تاکید کرد: تمامی ادارات شهرستان ری از جمله شهردارها، بخشداری ها، نواحی بسیج و سپاه باید با تامین نیرو و امکانات سخت افزاری شرایطی را فراهم کنند که اپراتور این سامانه با تماس و مصاحبه با شهرواندان شهرستان ری این افراد را در این سامانه ثبت نام نماید.

وی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را اصلی ترین رکن عضویت در سامانه سیب عنوان کرد و گفت: شهروندان با عضویت در سامانه سیب راهکارهای لازم جهت پیشگیری از ویروس منحوس کرونا را فرا می گیرند و در صورت مشکوک بودن نیز اپراتور دستورات لازم بهداشتی را به افراد ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه افراد خودشان نیز می توانند در سامانه سیب ثبت نام نمایند، اضافه کرد: در سامانه مذکور به نشانی  Salamat.gov.ir (https://salamat.gov.ir/)  سئوال‌هایی از مردم پرسیده و در نتیجه آلوده بودن یا نبودن آنها به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

رییس شبکه بهداشت شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه ضدعفونی و گندزدایی همه اماکن مانند پیاده روها و معابر از نظر پروتوکل های جهانی پیشگیری از ویروس کرونا مفید نمی باشد، افزود: تمامی شهرداری ها، بخشداری ها و نواحی بسیج و سپاه باید بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت اقدام به گندزایی و ضدعفونی کنند.

 

نظر شما