فرماندار اسلامشهر:

نقاهتگاه بیماران کرونایی بزودی راه اندازی می شود/ واحدهای صنفی متخلف علاوه بر پلمپ وردی آنها جوش داده می شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۷:۴۲:۴۱
کد خبر: ۹۸۲۸۴۶
نقاهتگاه بیماران کرونایی بزودی راه اندازی می شود/ واحدهای صنفی متخلف علاوه بر پلمپ وردی آنها جوش داده می شود
فرماندار اسلامشهر تاکید کرد: واحدهای صنفی متخلف علاوه بر پلمپ وردی آنها جوش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مرسلپور که در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا سخن می گفت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت امام سجاد (ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه متوسط دوره درمان و حضور بیماران کووید- ۱۹ در مراکز بیمارستانی ۵ روز است، جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا توسط این افراد، نقاهتگاه تا ۳ روز آینده راه اندازی خواهد شد تا بیماران بهبود یافته روزهای باقی مانده از دوره ۱۴ روزه این بیماری را در این مجموعه در قرنطینه سپری کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی با همکاری شهرداری اسلامشهر  بر عهده معاون امور فنی وعمرانی فرماندار خواهد بود، افزود: تامین هزینه های جاری این نقاهتگاه بر عهده شهرداری ها و بخشداری است و هلال احمر و سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) نیز نیروی انسانی مورد نیاز آن را از طریق داوطلبان و گروههای جهادی تامین خواهند کرد.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اجرای کامل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: واحدهای صنفی متخلف از امروز علاوه بر پلمب، درب ورودی آنها جوش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف باید همچون گذشته اطلاع رسانی به واحدهای صنفی را انجام دهد تصریح کرد: نظارت بر اجرای تعطیلی واحدهای صنفی که کالاهای غیر ضرور عرضه می کنند بر عهده نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان است و باید بطور روزانه و مستمر در سطح شهرستان نظارت لازم صورت گیرد.

مرسلپور با بیان اینکه کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و ما نیز برای حفظ سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم افزود: انتشار فیلمهای مربوط به برگزاری دو تشییع جنازه در اسلامشهر در روز گذشته در فضای مجازی که با حضور صدها نفر انجام شد نشان داد که برخی از مردم و مسئولان همچنان خطرات ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

وی ادامه داد: شهرداری اسلامشهر و مدیریت سازمان دارالسلام باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا زمان دفن اموات از حضور گسترده جمعیت جلوگیری شود و تنها اعضای خانواده متوفا امکان حضور در دارالسلام را داشته باشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای اسلامشهر با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد مردم شهرستان در طرح غربالگری که با مدیریت شبکه بهداشت و درمان و همکاری بسیجیان شهرستان انجام می شود شرکت کرده اند گفت: امیدواریم تمامی مردم در این طرح مشارکت کنند و پاسخگوی تلفن ۴۰۳۰ باشند چرا که اجرای این طرح به یافتن زودرس افراد مبتلا کمک می کند و آموزش عمومی مردم را نیز بدنبال دارد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت ایثارگونه و مجاهدانه پزشکان، پرستاران، کادر درمانی بیمارستانها و کارکنان اورژانس شهرستان افزود: در نخستین روزهای سال جاری پایگاه دوازدهم اورژانس اسلامشهر نیز در شهرک امام حسین(ع) فعالیتش را آغاز کرد و یک دستگاه آمبولانس جدید نیز با ۳ میلیارد تومان اعتبار به ناوگان اورژانس اسلامشهر افزوده شد.

مرسلپور با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده ۳۰درصد مردم استان تهران از جمله مردم اسلامشهر در روزهای گذشته به مسافرت رفته اند گفت: پیش بینی می شود با بازگشت این مسافران در روزهای آتی با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان مواجه باشیم. همه باید مراقب سلامتی خود و اعضای خانواده شان باشند و ضمن رعایت اصول بهداشتی از ترددهای غیر ضرور در سطح شهرستان جداً خودداری کنند.

وی در پایان با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته جهت در خانه ماندن مردم در روز طبیعت اظهار داشت: پارکها و بوستانهای شهرستان تعطیل شده اند و شهرداری ها و بخشداری ها با کمک نیروی انتظامی در روز ۱۳ فروردین اجازه حضور و اتراق هیچ خانواده ای را در سطح شهرستان نخواهند داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز