غربالگری ۸۶درصدی جمعیت اسلامشهر در طرح مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۲۴:۱۲
کد خبر: ۹۸۴۳۱۹
غربالگری ۸۶درصدی جمعیت اسلامشهر در طرح مقابله با کرونا
فرماندار اسلامشهر از غربالگری 86درصدی جمعیت شهرستان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تا روز جمعه 15 فروردین ماه، بیش از 400 هزار نفر از جمعیت شهرستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مرسلپور با اعلام این خبراظهار داشت: بنا بر اعلام معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران شهرستان اسلامشهر در زمینه اجرای طرح غربالگری حائز رتبه نخست استان تهران است. 

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: با وجود آنکه شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید- 19 به عنوان یک بیماری ناشناخته بسیاری از جوامع و کشورها را غافلگیر کرد اما دولت و مجموعه وزارت بهداشت و درمان به دلیل اجرای طرح تحول سلامت در سالهای اخیر توانست علیرغم پیچیدگی و گستردگی انتشار این ویروس در بخش های مختلف از جمله اقدامات پیشگیرانه، درمانی و مطالعاتی برای جلوگیری از همه گیری آن عملکرد مناسبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سطح استان تهران نیز با توجه به تراکم جمعیتی بالا و موقعیت خاص شهرستان های استان، با اتخاذ تصمیمات بهنگام و اصولی استاندار تهران و تلاش کادر پرتوان پزشکی و پرستاری اقدامات قابل توجهی در زمینه جلوگیری از شیوع این ویروس، درمان مبتلایان و اجرای سیاست های کشوری انجام گرفته است.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اسلامشهر در ادامه از تلاش های شبانه روزی مدیریت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، مدیریت و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان امام رضا(ع) قدردانی کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تذکرات مکرر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مدیریت بیمارستان امام زمان(عج) هیچ همکاری شهرستانی در زمینه بیماری کرونا نداشت.

مرسلپور با بیان اینکه با استفاده از راهکارهای قانونی تصمیماتی درخصوص ادامه فعالیت بیمارستان امام زمان(عج) که در مواقع خاصی همچون شیوع ویروس کرونا هیچ کارایی برای شهرستان ندارد، اتخاذ خواهیم کرد افزود: از دانشگاه علوم پزشکی تهران درخواست داریم با مدیریت این بیمارستان برخورد جدی و قاطع داشته باشد چرا که از دیدگاه ما ادامه فعالیت این بیمارستان در شهرستان هیچ توجیحی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز