یادداشت؛

سریال پایتخت نمایش یک زندگی معمولی

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۲۹:۳۸
کد خبر: ۹۸۴۳۲۲
سریال پایتخت نمایش یک زندگی معمولی
سریال محبوب پایتخت درحالی به پایان رسید که عده ای رفتارهای ناپسند نقش بازیگران را در بوق میکنند، تا حقیقت پشت نقاب این انتقاد واقعی پنهان شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فصل ششم سریال پایتخت در پانزده قسمت در نوروز ۹۹ به پایان رسید، انتقادهایی به نحوه برخورد خانواده فریبا در رسانه ها منتشر شده است، افسوس نخورید و نگران نباشید، بهتاش رفتار خود با خانواده را در سریال از همین جامعه الگوبرداری کرده، اگر به اطراف خود بنگرید مشاهده میکنید که این چنین رفتارها چقدر فراگیر شده، ولی به سادگی از کنار آن ها میگذریم و فقط می گوییم که زمانه عوض شده است، اما وقتی در یک سریال، نمایش آن را می بینیم، گوش هایمان سرخ میشود و رگ غیرت انتقادمان باد می کند.

سریال پایتخت یک پروژه تلویزیونی نیست، محبوبیت آن پس از یک دهه به این خاطر است که ما شاهد نمایش یک زندگی معمولی مبتنی بر واقعیت روز جامعه خود هستیم، به همین دلیل است که با او انس میگیریم و میشود پرمخاطب ترین سریال نوروزی.

بله؛ محبوبیت پایتخت به خاطر معمولی بودن نقش های فیلمنامه است، دیالوگ ها و رفتارها بر اساس واقعیت روز است و عوامل سریال تلاش میکنند که به تصمیم گیران تلنگر بزنند تا واقعیت های جامعه در قاب تلویزیون منعکس شود، ولی صدافسوس که چشم ها نابینا و گوش ها ناشنواست، و فقط رفتارهای ناپسند نقش بازیگران را در بوق می کنیم، تا حقیقت در پشت نقاب این انتقاد واقعی پنهان شود.

و اما سخنی با محسن تنابنده (سرپرست نویسندگان) و سیروس مقدم (کارگردان)، به راهتان ادامه دهید و نگذارید سریال شما هم معمولی شود!!!  

مهدی جمشیدی _فعال اجتماعی و رسانه ای

 

نظر شما