در بحران ویروس کرونا؛

اقدام جهادی بیمارستان فیروزابادی شهرستان ری ستودنی است

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۷:۲۷
کد خبر: ۹۸۴۴۱۴
اقدام جهادی بیمارستان فیروزابادی شهرستان ری ستودنی است
مجید رضایی رئیس بیمارستان فیروزابادی شهرستان ری از افتتاح فاز جدید ساختمان فیروزابادی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در شرایطی که کشور درگیر مقابل با ویروس کرونا است و تمامی مسئولین ، مردم و بخصوص کادر درمان پزشکی کشور درگیر مبارزه با  آن هستند شاهد افتتاح فاز نخست ساختمان بیمارستان جدید فیروزابادی با ظرفیت ۵۵ تخت درمانی بودیم که موجب افزایش خدمات درمانی در شهرری و همچنین شاهد افزایش روحیه جهادی در شرایط کرونایی شدیم.

مجید رضایی رئیس بیمارستان فیروزابادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: درگیری کادر درمان بیمارستان فیروزابادی با ویروس کرونا قبل از شیوع آن و اعلام وضعیت اضطراری بوده است و قبل از آنکه کرونا وارد کشور بشود با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا و در نظر گرفتن فضای مناسب و امکانات و تجهیزات لازم در جهت مقابله با آن حاضر شده بودیم و بعد از اینکه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مورد وضعیت خاص اعلام شد با ایجاد تقویت ذهنی بین کادر درمان به پذیرش بیماران اقدام کردیم.

رضایی افزود: شروع کار در مجاورت بخش اورژانس بود که با تخلیه قسمتهای icu و ccu و منتقل کردن آن دو بخش به قسمتهای دیگر این دو بخش را به بیماران تنفسی اختصاص دادیم که در مجموع ۴۳ تخت شد.

رئیس بیمارستان فیروزابادی شهرری در ادامه گفت: این بیمارستان در شهرستان با داشتن ویژگی های خاص یکی از بیمارستان‌های مرجع است و بیمارستان دیگری در دست نداشتیم که فعالیتهای آن را متوقف کنیم و همه فضا و امکانات را در اختیار بیماران تنفسی اختصاص بدهیم.

او افزود: با توجه به پذیرش بیماران تنفسی تمامی بخش های دیگر با همراهی خوب کادر درمان، پزشکان و پرستاران با برنامه ریزی مدون و منظم و شیفت بندی های مشخص به کار خود ادامه داد و خداروشکر توانستیم پوشش درمانی خوبی را ایجاد کنیم.

رئیس بیمارستان بیان کرد: با توجه به اینکه پیک بیماری مشخص نبود و نمی‌خواستیم مردم شهر ری راجع به تعداد تخت‌های بستری دغدغه‌ای داشته باشند و کمبود خدمتی اتفاق بیافتد، مقرر شد که بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی که حدود ۱۶ سال است تحت برنامه عملیاتی قرار داشته و به بهره برداری نرسیده بود و این اواخر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خوشبختانه در این ایام تمام مراجع ذیربط وزارتخانه، دانشگاه و فرمانداری شهرری پیگیری کردند جابه‌جایی منابع انجام شد و بیشتر زیرساخت‌های بیمارستان از فاضلاب گرفته تا اکسیژن ساز و برق و هر آنچه که برای ارائه خدمت درمانی لازم است علیرغم اینکه تحریم بودیم تأمین شد.

رضایی در پایان گفت: بخش جدید دارای پنج طبقه است و طبقات سوم، چهارم و پنجم با ظرفیت 160 تخت تکمیل شده که طبقه پنجم با ۵۵ تخت که دارای تجهیزات و امکانات کامل است پذیرش بیمار به مرحله بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز