سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند؛

طبقه متوسط جامعه بر اثر کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند/ شهرداران و دهیاران مسئول شناسایی اقشار آسیب‌پذیر در شهر و روستا هستند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۵:۱۱
کد خبر: ۹۸۵۵۶۷
طبقه متوسط جامعه بر اثر کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند/ شهرداران و دهیاران مسئول شناسایی اقشار آسیب‌پذیر در شهر و روستا هستند
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه طبقه متوسط جامعه بر اثر کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند، گفت: شهرداران و دهیاران مسئول شناسایی اقشار آسیب‌پذیر در شهر و روستا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهدی حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصادی کرونا که به منظور بررسی راهکارها و اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از مشکلات اقتصادی پساکرونا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه نگرانی در خصوص بیماری کرونا مردم را آزار می‌دهد اظهار داشت؛ در کنار توصیه به در خانه ماندن، مشکلات دیگری می‌تواند جامعه را تهدید کند که اصلی‌ترین بحث مربوط به موضوعات معیشتی است.

وی افزود: در صورتی که سیاست در خانه ماندن را اجرا کرده و اصناف در محل کار حضور پیدا نکنند، مسلما چالش‌های دیگری برای اصناف و اقشار آسیب‌پذیر خواهیم داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم که بر اساس وظایف‌مان در جایگاه‌های تخصصی، بخش عمده‌ای از مشکلات را در این خصوص کاهش دهیم.

حیدری ضمن تقدیر و تشکر از اصناف شهرستان به دلیل همکاری لازم در تعطیلی واحدهای صنفی در ایام پایانی نوروز خاطر نشان کرد: در کنار افرادی که تحت پوشش نهادهایی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، با توجه به شرایط فعلی طبقه متوسط جامعه نیز دچار مشکلات اقتصادی به صورت مقطعی شدند.

وی تأکید کرد: هر نوع هزینه‌کردی در حوزه کرونا چه در ارتباط با حوزه بهداشت و درمان و چه در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی، طبق ابلاغیه‌های استان از محل اعتبارات ارزش افزوده مجاز است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریم، پیش بینی‌هایی در خصوص پیشگیری از مشکلات اقتصادی پسا کرونا توسط دولت انجام شده و سیاست‌های کلی در کشور اجرا می‌شود، اما به عنوان مسئول شهرستان سیاست هایی مضاعف بر سیاست های کلی دولت اجرا خواهیم کرد.

حیدری ادامه داد: با استفاده از برخی فعالیت‌های فرهنگی از قبیل نصب بنر با مضمون کمک به اقشار متوسط در سطح شهر و روستا می‌توان تأثیرگذار بود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا مسئول شناسایی قشر آسیب‌پذیر هستند، اضافه کرد: این اقدام باید در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفته و به صورت روزانه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این راستا تهیه و به حوزه اجتماعی و سیاسی این نهاد ارائه شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه اقدامات لازم در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی و خط تلفن به منظور انعکاس مشکلات افراد انجام خواهد شد، تصریح کرد: از ظرفیت اتاق اصناف، خیرین و انجمن‌ها در جهت کمک به شهرستان دماوند بر اثر مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا استفاده خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز