اتباع افغانستانی ورامین در غربالگری کرونا شرکت داده می شوند

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۰:۰۵:۰۶
کد خبر: ۹۸۵۷۶۹
اتباع افغانستانی ورامین در غربالگری کرونا شرکت داده می شوند
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: با شناسایی کلیه اتباع بیگانه و افغانستانی مجاز و غیرمجاز ساکن در این شهرستان که در حدود یک‌صدهزار نفر تخمین زده می‌شود، طرح غربالگری ویروس کرونا روی این افراد انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید اصغر تقوی در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا گفت:  شیوع ویروس کرونا و ابتلاء افراد به این بیماری، جنسیت، سن و ملیت نمی‌شناسد، برای مقابله با آن باید تمامی افراد مسائل بهداشتی را رعایت کرده و به منظور بررسی وضعیت سلامتی، لازم است تا همه در طرح غربالگری کرونا شرکت کنند.

وی افزود: اتباع بیگانه مجاز که دارای کد خانوار بوده و در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) نام آنان ثبت کرده‌اند، توسط کارشناسان شبکه بهداشت شناسایی و با آنان تماس گرفته شده است ولی اتباع غیرمجازی که از داشتن هرگونه اوراق هویتی بی‌بهره بوده و جمعیت شناور محسوب می‌شوند، وضعیت مشخصی در خصوص غربالگری ویروس کرونا ندارند.

وی تصریح کرد: این افراد با تصور این که با شرکت در طرح غربالکری بیماری کرونا ممکن است شناسایی شده و طرد شوند، در این طرح شرکت نکرده و ممکن است در صورت ابتلاء نیز به مراکز درمانی مراجعه نکرده و دیگر افراد را نیز مبتلا کنند.

تقوی افزود: شناسایی این افراد فقط به منظور رعایت مسائل بهداشتی است و هیچ ارتباطی به طرد آنان از کشور ندارد.

وی گفت: بسیاری از اتباع افغانستانی در حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه در مناطق روستایی مشغول به فعالیت می‌باشند که تلاش می‌شود تا با استفاده از توان جهاد کشاورزی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا، این افراد شناسایی شده و در طرح غربالگری ویروس کرونا شرکت داده شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کودکان اتباع افغانستانی در مدارس شهرستان ورامین مشغول به تحصیل می‌باشند که با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای شرکت این افراد در غربالگری کرونا استفاده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز