انهدام باند کپی برداری از کارت بانکی شهروندان

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۰:۴۰:۵۳
کد خبر: ۹۸۵۸۰۰
انهدام باند کپی برداری از کارت بانکی شهروندان
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال با موضوع کپی برداری از کارت بانکی شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ تورج کاظمی،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول تعدادی شکایت از دادسرای جرایم رایانه ای بصورت مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد به اداره پلیس که مدعی برداشت غیر مجاز از حسابشان بودند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند و در قدم اول متوجه شدند تمامی شاکیان در یک موضوع وجه اشتراک دارند و اینکه همه از یک سوپر مارکت مشخص در یک منطقه و در یک بازه زمانی معین خرید کرده اند. با بدست آمدن این سرنخ،  احتمال استفاده مجرم از نصب دستگاه کپی برداری کارت عابر بانک در سوپر مارکت قوت گرفت.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: با اعزام تیمی از مأموران به مغازه سوپر مارکت و تحقیق از مسئول مغازه و اظهارات دو متهم دیگر، محل سکونت مجرم اصلی شناسایی شد و نامبرده  با هماهمنگی مراجع قضائی به پلیس فتا انتقال داده شد. متهم در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود اما پس از مواجه شدن با ادله و آگاهی از دستگیری دو همدست دیگرش لب به اعتراف گشود.

رئیس فتا پایتخت افزود: تاکنون حدود ۳۰ نفر از شاکیان مورد شناسایی قرار گرفته و تحقیقات پلیس کماکان برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد. متهمان به همراه پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای انتقال یافتند.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست: حین خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه های سیار کارتخوان، از دراختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز